Juwel pumpe/powerhead?

Hei,

har et juwel rio 240, med utvendig filter. Det innvendige filteret er tatt ut, og brukes ikke.

Jeg lurer på om pumpa/powerhead på det innvendige filteret kan brukes til noe fornuftig i akvariet? Har ikke gjort meg opp noen tanker, men tenkte jeg skulle høre her før den eventuelt ble kastet.

Kenneth
Plussmedlem
Hei.
Den kan brukes til noe fornuftig både i og utenfor karet.
Kjekt å ha hvis man trenger ekstra sirkulasjon i karet for en periode, eller hvis man må ha fisker gående i en balje eller lignende en stund.
Er det en enkel måte å få satt den opp? Det er er ingen fester på den på, og så trenger jeg noe filter eller rist så ikke fisk blir sugt inn. Ser og det er mulighet til å feste luftslange på den.
Er det bedre å ta ut brusesteinen og feste luftslangen på pumpa?

Jeg er relativt nybegynner innen dette og takker for alle svar
Du kan jo stripse på noen sugekopper, sånn at du kan feste den på glasset...
Jeg bruker en gammel pensjonert pumpe når jeg bytter vann. Slange fra pumpa og i do, så er det bare å plugge i kontakten og sette seg ned og vente
Jeg bruker en gammel powerhead til vannbytte, da merker fiskene knapt bytte, og planter og sand flyr ikke til gokk + at jeg slipper og holde bøtta Jeg har bare koblet til en slange fra en gammel slamsuger og legger den i karet ved 1/3 høyde og da kan jeg bare la den gå til vannet når pumpa. Når vannet skal tilbake legger jeg powerheaden i bøtta og slangen i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap