Mistet deler av filteret i do! .. (hjelp, hva gjør jeg?)

Har denne pumpen her. (U2)

Skulle tømme en bøtte med vann, men glemte at den ene sånn blå filterinnsats lå i bøtta, bare flaks at det ikke ble skylt ned ..

Det er den blå plast delen en kan ta ut, av pumpa når en åpner lokket på oversiden. Den en setter filteret i..

Var bare plastikk delen.

Jeg tok den opp og vasket den umiddelbart i veldig varmt vann lenge og vell og sykelig nøye! .. (Ingen såpe. Bare vått papir, q-tips og MASSE varmt vann.)

Den ligger nå til tørk ..


Men er den "safe" å bruke i pumpa igjen?


Jeg har en ekstra pumpe.. (1 fluva U2 i bruk, og en i reserve for å bytte delere kjapt å enkelt, når ett fiter må byttes. Eller impeller delern må vaskes.)

Så har ikke noe behov for å bruke den delen jeg mistet i do sånn øyeblikkelig ..

Men mp da være noen som veit hva en gjør? (Jeg er vel neppe den første til å miste akvariet utstyr i do skålen?)
Uff her ble det mange skrivefeil og sånt. Men går vel å lese det? Finner ingen måte å redigere på..
Skyll av og bruk det igjen du Det farligste som befinner seg i dovannet er vel eventuelle vaskemidler eller slike doskylleprodukter og det fjernes lett med rennende vann vil jeg tro.

Har mistet ting fra filteret i do ved flere anledning og av og til vært heldig og fått plukket det opp igjen. Har bare skylt det og brukt det igjen og ikke hatt noen problemer. Langt verre med de delene som bare forsvant videre nedover og som jeg måtte bestille nytt av :-P
Tante Astrid
Skyll av og bruk det igjen du :) Det farligste som befinner seg i dovannet er vel eventuelle vaskemidler eller slike doskylleprodukter og det fjernes lett med rennende vann vil jeg tro. Har mistet ting fra filteret i do ved flere anledning og av og til vært heldig og fått plukket det opp igjen. Har bare skylt det og brukt det igjen og ikke hatt noen problemer. Langt verre med de delene som bare forsvant videre nedover og som jeg måtte bestille nytt av :-P


Hehehe!

Ja det var bare flaks at jeg fikk tak i den ene av delen ..

Godt å vite at jeg ikke er alene om dette, og godt å vite at det ikke er noe problem! ..

Jeg veit at jeg skylte det noe ALVORLIG godt.

Så da får jeg bare glemme at det har skjedd! Og unngå at det skjer igjen i fremtiden!

*puste lettet ut*
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap