Lufttilførsel med innvendig filter

På min nye pumpe Hydor 20-50 internal power filter. Har jeg koblet til slangen i toppen som skal gi luft. Jeg kan ikke se bobler komme. Kommer det likevel luft til akvariet? Eller skal det være synlige luftbobler som kommer ut.

Er det noen som har erfaring med dette?

På toppen av filteret har jeg koblet til slange som går over vannflaten, og skal fungere som ventil for lufting. Men skjønner ikke hvordan jeg kan sjekke om det fungerer som det skal.
Jeg har et Eheim-filter med tilsvarende system, der vises det luftbobler i vannet når det fungerer. Det filteret har justerbar vannstrøm, og hvis jeg skrur ned vannstrømmen så kommer det ikke luft. Ser ut til at ditt filter er justerbart også, prøv å juster vannstrømmen og se om det gjør noe forskjell. Lufteslangen min har en skruventil på toppen som må stå åpen for at det skal komme luft, hvis du også har en slik ventil, kontroller om den er åpen.
Fant ut av det.
Jeg fant ut at selve pumpen måtte stikke en del over vann for at det skulle fungere. Måtte ta ut et par liter av akvariet, og så fungerer den.

Nå fungerer den som den skal.

Ja, nå kommer det synlige bobler hele tiden. Takk for hjelp.
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap