Aquatlantis nano cubic 20

Hei,

Jeg kjøpte meg nylig et Aquatlantis nano cubic 20 kar og lurer på om det er noen som har noe erfaring med dette? Tenker da på modifisering av pumpesystemet.

Jeg har byttet pumpa (en -for bråkete for soverommet- pumpe med 230l/t) med en eheim compact 300 som så til å fungere greit i starten.

Dagen etter så jeg at pumpa blåste ut en salig blanding av luft og vann og 6 av 7 fisk lå med buken opp.

For de som ikke vet hva slags system det er så står det en biobox i karet med tre kammer. Et avlukke for pumpa med skillevegg som er åpen i bunn, et rom for filtermasse med åpning i bunn og så et eget et for varmekolbe etter det.

Vannet blir sugd igjennom de to første rommene, gjennom pumpa og ut på toppen.

Problemet er at pumpa er ørlite for kraftig, slik at etter et visst antall timer så tømmer den sakte men sikkert rommet der pumpa står og drar så inn litt luft.

Har justert vannstrømmen til et minimum men jeg er ikke trygg på at det ikke skjer igjen.


Er det noen som har vært borti noe lignende og har funnet en løsning? Er åpen for alle forslag men helst ingen som innebærer å rive ut hele pumpeboksen.
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap