Tetting av 540 liter

Da har jeg et par forsøk bak meg på å få 540 literen tett. Det er et rammekar. Det jeg opplever er at det små pipler når det er nesten fullt. Jeg har fjernet all silikon og startet på null.

Mener selv å ha fulgt alle trikseene i boka, men noe gjør jeg åpenbart feil. Er det noen som har erfaring nok til å komme med en god oppskrift?
Tetting
Hadde lekkasje på min 200 liter å prøvde flere ganger å tette lekkasjen, men til slutt måtte jeg krype til korset å skjære bort all silikon på den siden der det lakk.. lot bunnen være igjen slik at jeg skar løs glasset fra siden der det lakk. Tok så å gjorde grundig rent for så silikonere på nytt å sette dette i klem til dagen etter og da var karret tett igjen. Lot det stå å tørke i 3 dager før jeg testet med vann og da var det tett. Har holdt nå i 4 mnd å ser ut til å holde veldig bra så da var det fullført med suksess Lykke til med ditt
Arne Kristian Buvarp
Da har jeg et par forsøk bak meg på å få 540 literen tett. Det er et rammekar. Det jeg opplever er at det små pipler når det er nesten fullt. Jeg har fjernet all silikon og startet på null. Mener selv å ha fulgt alle trikseene i boka, men noe gjør jeg åpenbart feil. Er det noen som har erfaring nok til å komme med en god oppskrift?

Sjekk om det er silikon helt øverst, når jeg resilikonerte mitt 530 L så manglet det silikon der, samme var det på 160 literen.
Resultatet var at det lakk når karret ble fullt, problemet ble borte når jeg tettet der
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap