Schego m2k3

noen med schego luftpumper her? hørte at de skulle være veldig stille. så derfor kjøpte jeg med en. M2K3. den som leverer 350l/t. satte den på i går, men synes den bråker en del. ikke mye forskjell fra den gammle min som var en amtop. Eller er det slik at den må justeres iforhold til luftmengde? Hvis jeg struper ned mengden luft med sånn ventil (ikke på pumpa) til de 2 filtrene mine minimum så er den ganske stillegående........
Jeg har ingen erfaring med M2K3, bare med Schego Optimal, og sistnevnte er så og si lydløs selv om den pøser ut så mye luft den bare kan.
Jeg har flere modeller av Schego og felles for de mindre er at de er veldig stillegående. Den største, som du nevner, har jeg også, og den må jeg si durer en hel del. Det kommer av at M2K3 er så mye kraftigere enn de andre modellene. Jeg bruker den kun til lufting av kranvann før vannbytter, så jeg slipper å høre så mye på den. Men jeg hadde ikke orket å ha akkurat den i kontinuerlig bruk, nei, til det bråker den for mye.
Den skiller seg altså fra alle de andre Schego modellene med tanke på lydnivå, dessverre. Men det er vel sånn det er. Jo kraftigere motor, jo mer lyd.
Takker for svar. Tanken bak det kjøpet var at jeg skulle bruke den til en reol der jeg driver å setter igang reke kar, men den bråket mye mere enn det jeg trodde. Hadde det ikke vært for luftmengden den gir så hadde jeg satt tilbake den bråkete amtop cv-10 eller hva den het. Bestillte meg 3 stk optimal nå fra tyskland. Så håper de kommer snart.
Tilfeldig bekjentskap
© Simonsen & Engdal
Reklame for plussmedlemskap