Fukt inni varmekolbe

Tok nylig ut varmekolben min fra akvariet for å prøve å restarte termostaten Kolben stod på 24 men termometeret viser 28... Har en Eheim jäger 150w, så oppdaget jeg at det er fukt inni varmekolben helt øverst. Varmekolben lyste når jeg tok den ut, så den har fungert.
Hva gjør jeg? Bor 12 mil unna nærmeste dyrebutikk og har ingen reserve kolbe..
Fikk fiskene i hus lørdag, så ønsker å stresse de minst mulig og helst unngå temp svingninger..
Noen råd?
Ingen fare med litt kondens i kolben. Og angående tempratur så er vel termostaten ikke helt riktig, er jo bare og justere på den til du har ønsket temp i karet.
Ok, så bra, Den kortslutter altså ikke?

Jeg fant ikke ut hvordan justere termostat på denne kolben. En av de forrige kolbene jeg hadde, var den en rød pil man kunne justere vann temperaturen på kolben med.. Finner ingen steder å justere / restarte denne kolben med? Kanskje det ikke er mulig?
Får bare følge nøye med termometeret Takk forresten.
Den kan justeres ved å trekke ut den blå knappen på toppen synes jeg å huske.

Om du lar den øverste blå delen av kolben befinne seg over vannet, pass på at vannet er over minimumsmerket, så kan du være heldig å få luftet ut kondensen. De synes dermimot å virke greit selv om det er kondens inni. Min har vært sånn i flere år. Burde vel ha byttet den ut men.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap