Filterangst

Hei
Jeg har kjøpt meg en relativt stort hjørneakvarium, og med denne fulgte det et Eheim 2217. Denne 6liters bøtta står under akvariet i et fint skap, men jeg våkner opp svett og med angst hver natt etter å ha drømt om å svømme ut av huset... Burde jeg ha denne angsten eller er disse eksterne filterene helt trygge?:/
Hvis slangene er montert korrekt og ikke er morknet, så er det vell liten fare for vannlekkasje?
Jeg har vært nøye med å sjekke at det ikke er krøll/snurr på slangene og at de sitter godt på i alle ender. Kjenner også forsiktig med hendene at det er tett på åpningene i ny og ned. Mest sansynlig ved en lekkasje er vell om det blir et lite hull eller åpning på en av slangene at det lekker litt og litt vann, mindre sansynelig tror jeg det er at det tømmes ut over hele gulvet på en natt..?
Hvis det blir lekkasje vil kanskje også pumpen ta inn luft og derfor også slutte og fungere?
Har bekymret meg selv også litt for dette :-P hadde en liten lekkasje men den ble heldigvis oppdaget fort.
Eheim er et av de beste merkene på markedet. I tillegg er 2217 et av Eheims mest vanntette design.

Bare pass på pakningen, bytt den ut hvert femte år eller så, og alltid test filteret etter at du har renset det, så skal gulvet ditt være rimelig trygt.
Tilfeldig bekjentskap
© Runa Vasstrand
Reklame for plussmedlemskap