Eheim 2215

Hei! Håper noen kan hjelpe meg med dette

Gikk nylig til innkjøp av et (lett-)brukt Eheim 2215. Selger informerte om at slanger manglet, men det gjorde tydeligvis også ventilene som skulle sitte på disse. Slanger med rett utløp har jeg fra en annen pumpe, så frågan er om ventilene er viktige? Vil pumpa bare gi bånn gass ellers, hvilket ikke skulle være noe stort problem siden pumpen skal kjøre i en 450-liters?

Det er disse (bilde G) som mangler: http://www.manualslib.com/manual/392181/Eheim-2215.html?page=3#manual

Forøvrig mangler det hvitt filterlag (fine filter pad). Kan denne erstattes av akvariebomull, eller bør jeg absolutt gå til innkjøp av øremerket filter?

Plussmedlem
Hva mener du med ventiler?
Er det innsug og utblås du mener? De som sitter i enden av slangene og ned i karet.....
Niks. De på tegningen - regulatorer kanskje? Slangene til 2215 later til å skulle være oppdelt, med ventiler/regulatorer/et eller annet på selve slangen. Eller har jeg misforstått noe?
Inaktiv bruker
De ventilene er til å stenge vannet når du skal rense filteret, så slipper du å ta av fra akvariet, og det blir enklere når du skal koble det til, om du ikke tar av slangene når di ikke har stengekranene vil du få en heverteffekt og vannet fra karet vil renne ut.
Det er en hurtig-kobling på de kranene som gjør at du enkelt kobler dem fra slangene.

Så det går fint uten, blir bare litt mer jobb når du skal rense filteret.
Takker!

Hva med filterstoff? Det er det hvite øverst jeg mangler. Kan det erstattes av akvariebomull?
Inaktiv bruker
Ja, vanlig filtervatt gjør susen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap