Pumpe blåser ut luft

Skal gå rett på sak.
Strømmen gikk for en stund siden og kom på igjen, men akvarie pumpa begynte å lage en del rare lyder og nå blåser den ut båbbler med jevne mellomrom sammen med vann med en "fussh" lyd. Jeg åpnet pumpa og så at det var ikke vann i den når den var på, kun når den var av. (Usikker hva slags pumpe det er, fikk ikke med boksen. Er til et 125 dubai akvarium, stor og svart med tre rom inni. To til filter og ett til varme kolbe.) Er veldig iriterene å høre på, en det noen som vet hva jeg kan gjøre?

Det haster litt!

Edit:
Pumpa heter Bluwave 05
Ta av lokket, og fyll pumpa helt opp og la den stå noen minutter. Etterfyll om nødvendig.. Hvis det er luft i innsugs-slangen, fyller du den også. Sett på lokket (sjekk gummiforingene !) Så kan du starte pumpa. Hvis det fremdeles er luft i utstrømmeren, så heller du litt på pumpa fra side til side til lufta går ut.
Takk for tipset! Prøvde det og det hjalp Det lager små micro bobbler av og til, skal vende pumpa slik at lufta går ut. Takk for hjelpen!
Må løfte denne opp igjen.
Problemet kom tilbake igjen uten at jeg gjore noenting. Har prøvd det samme men det funket ikke. Noe annet jeg kan prøve ?

Pumpa er ennå uten vann inni, den blåser alt vannet ut av pumpa når den går. Er det normalt?
Plussmedlem
Høres ut som om innløpet/innsuget til filteret er for tett, eller at det ikke kommer nok vann inn til pumpa pga. noe annet.

Ser det er innløp øverst:
Har du nok vann i akvariet?
Innløp nede:
Er det tettet av planterester eller noe annet?

Bruksanvisningen.
Det er nok vann ja, har et par cm under "Max høyde". Det er et godt beplantet akvarium, men ikke der pumpa suger vann inn, heller ikke noe plante eller noe som stopper nede.
Fikk fikset det igjen tror jeg, men vet ikke om det vil vare lenge >.
Du har ikke noe luftstein i nærheten av innsuget vel.
Plussmedlem
Med "et par cm under max" mener du da at hele filteret er under vann?
I bruksanvisningen står det at hele filteret må være under vann.
Laseren: Nei, ingen luftestein i nærheten.

Loomis: Det står på pumpa Max Høyde, og de klypene man henger pumpa i gjør det slik at pumpa henger over vann?
Plussmedlem
Hvis du fortsatt har et par cm å fylle før du når maks nivå så ville jeg nok ha fylt på dette.
Inaktiv bruker
Har du muliget for å ta bilde av hvordan pumpen henger osv. Mulig det blir lettere å se hva det kan være.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom B
Reklame for plussmedlemskap