Varmekabel vs varmekolbe

Skal nå tømme 720 og sette den opp på ny. (ny grus, innredning osv)
Har kjøpt meg 100w kabel og lurer på to ting.
1. hva er fordelene/ulempene med en kabel?
2. må kabelen festes med de medfølgende sugekoppene? eller kan jeg feks lime den fast med silikon?

mvh
Reinert
Liming er nok det aller beste. Sugekoppene som følger med Rena varmekabel er uansett ubrukelige.

Varmekabel er bra på alle måter. Jeg har min på timer om sommeren og kontinuerlig i den kalde årstida. Du kan også koble til termostat med føler.
takk for raskt svar.. den termostaten du skriver om.., hvor kjøpes den?
Håvard Støre Andresen
Vet ikke;-)

Den er grei,,,
Reinert
Reinert Enerstvedt
takk for raskt svar.. den termostaten du skriver om.., hvor kjøpes den?
Hei du...det fikser jeg vett du..har sikkert noe på jobb..eller ute i mitt rikholdige lager.
Amasonas
[QUOTE=Reinert Enerstvedt]takk for raskt svar.. den termostaten du skriver om.., hvor kjøpes den?
Hei du...det fikser jeg vett du..har sikkert noe på jobb..eller ute i mitt rikholdige lager.
tenkte jeg det ikke. ...
"alt som er lagd kan lages av gode venner"
reinert
Har tro på at "Amasonas" kan ordne dette jeg, men skal du handle utstyr for regulering av varmekabel vil jeg anbefale Dennerle event. Dupla. (Dennerle.de eller dupla.com).

(Visste dere forresten at den nest siste D i PMDD står for Dupla?).

Eneste negative med kabler er at de følger med røttene opp dersom du ikke har innarbeidet den rette vridnings-teknikken når store sverdplanter skal opp med roten. (Mulig at silikonering direkte til bunnen kan forhindre dette?).

Mvh
Arild

Varmekabelen bør punktlimes godt mot bunnplata med silikon. Angrer stort på at jeg ikke gjorde dette i fjor da jeg monterte kabel i karet.

Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap