isolasjon under kar.

Som nevnt skal jeg sette opp karet på 300 liter. Varmekabel skal innstaleres, se egen tråd om dette.
I den forbindelse tenkte jeg det kunne være lurt å isolere glasset i bunnen av karet?!
hvis jeg bruker et liggeunderlag, skal det klippes til slik at karet står på underlaget med rammen, eller skal det klippes slik at underlaget kun dekker glasset? Skal dette evnt festes med noe??

Mikkel
Står karret på alu-stativ?

Det er egentlig ikke så viktig å isolere bunnen når du bruker varmekabel.
Karet skal stå på et originalt møbel fra Juwel. Regner med det er en hel flate?!

Mikkel
Bordene til Juwel har hele flater, ja. Men ikke alle Juwelkar kan settes på isopor\ aquapads, av en eller annen grunn. Bu bør skjekke om dette også gjelder det karet du nevner
Juwel har plastramme nederst og står rett på bordet
Jeg får montere bordet først for deretter å se hvordan tingene ser ut. Så får jeg finne ut om jeg skal isolere eller ikke. Hvis det blir et lukket rom med luft, mellom karet og bordet vil det også være isolerende.

Mikkel
Sant nok Evt kan du jo legge tynn isopor i bunnen av karet, slik at isolasjonen blir der. Men om dette gir like god effekt som ytvendig issolering vet jeg ikke.

Mener at det er en glippe på ca 4-5 mm mellom glass og bord på mitt Juwelkar, men det er flere år siden det var satt opp, så jeg er ikke sikker
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap