Eheim pro3

Mitt Eheim Pro3 filter lekker i skjøten mellom toppen og filterhuset, ikke mye men det drypper. Vet det er en tetningsring der, kan den være skadet? Har kjøpt filteret brukt og har ikke bruksanvisning til det. I forkant er det en rød knapp. Har ikke funnet ut hva den er til? Noe sted jeg kan laste ned norsk bruksanvisning? Akvariet mitt er på 250 liter.
Noen pakninger holder i et par år, andre holder mye lenger, men alle må skiftes innimellom.

Du finner sikkert engelsk bruksanvisning hvis du leter litt på Eheim sine hjemmesider. Jeg vet ikke om Eheim lager norske bruksanvisninger til produktene sine.
Sannsynligvis er den store pakningen mellom pumpehodet og bøtta moden for utskifting. Du kan ta den av og kjenne om ringen er blitt hard/stiv, eller ikke sitter riktig.

Manual til Pro3 finner du her. Bla deg nedover, så finner du norsk del på side 34.
Takk for svarene til silver shaded og kampfisk
Ta for svarene. Skal sjekke dette. Tror jeg skal ta en hel demontering av filteret og sjekke. Vet dere noe om funksjonen til den rød knappen i fronten?
Er det låsemekanismen til slangestykket ?
Den røde knappen i fronten er for å vippe opp inn-/ut-slangene fra karet til filteret. Kan ikke løses ut før vanntilførselen er avstengt på mine Eheim3. Utføres men hendelen på toppen, ved primer'en.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap