Ulyder fra fluval nano filter

Har nettopp gått til anskaffelse av et slikt lite invendig filter fra Fluval. Jeg har alltid vært fornøyd med støynivået på de invendige filterne fra denne produsenten med få unntak, men dette nano filteret støyer veldig mye. Det høres ut som om rotoren rasler inne i pumpehuset når den er på.

Jeg har sjekket at det ikke er fanget noe luft i pumpen. Jeg sjekket litt rundt på forumet her og syntes denne artikkelen var ganske informativ: http://akvaforum.no/text.cfm?id=2195
Likevel føler jeg meg litt blank når det gjelder metoder for å få pumpen til å slutte å rasle.
En ting jeg har forsøkt er å smøre rotorens magnet med vaselin, samt akselen, for å prøve å fylle eventuelle tomrom som skaper slark. Det virker som det demper ulydene noe, men jeg kan fremdeles høre rotoren støye, selv om det nå er veldig dempet sammenlignet med tidligere.
Jeg er også litt engstelig for at jeg kan skade pumpen ved å putte vaselin inni rotorkammeret....

Er det noen som har noen råd om hvordan jeg kan løse ulydene, eller må jeg bare akseptere at små billige filtere støyer? Er det andre med erfaring på støy fra denne modellen?
Bruker selv et nanofilter fra Fluval, men mitt bråker ikke, har den helt under vann og snur det oppned og tilbake før jeg starter så blir det fort stille.
Men, om det ikke fungerer så fikset denne luringen det ganske enkelt. LINK
Åååå, tusen takk for linken! Jeg skal gi det et forsøk
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Arne Eriksen
Reklame for plussmedlemskap