Eheim aquacorner

Veit ikkje om eg poster på rett plass - men har fått meg et tulleproblem... Kjøpte eheim aquacorner til 40 literen min... Den kunne ikkje henges på hjørnet og måtte settes nedi karet.. Problemet er at den har utblåset nedover og lager ikkje sirkulasjon i overflata, så fiskene henger oppe og super etter luft... Litt irriterende da eg egentlig ikkje kan ta meg råd til enda et filter - pluss at eg er allergisk mot luftpumpelyder.. Får migrene.. Kva skal eg gjere no? Noen som vet om noen måter å endre filteret på slik at det blir litt bevegelse i toppen? Litt fortvila har no......
eheim aquacorner skal kunne henge i toppen av hjørnet. (URL)
Men med tanke på at fiskene dine er oppe i overflaten, er du sikker på at det ikke er Ammoniakk eller nitritt i vannet?
Ingen nitritt - amoniakk har eg ikkje test for.. Eg visste ikkje at aquacorneren skulle henge på hjørnet når eg bestilte den - trudde alle sånne heitte hang-on - og dessverre så har akvariet mitt (eldgammelt) ei type ramme som gjør at den ikkje kan henge.....
Da bør du teste for ammoniakk.
Ta et godt 40-50% delvannbytte om du ikke får testet ammoniakk, det bør gjøres ihvertfall i en uke, eller til du ser merkbar endring.
Er det lenge siden karet ble satt igang?
Ja karet har gått hvertfall over 1 mnd så skulle være innkjørt.. Tok 40% vannbytte i går og da kom det seg for en liten periode, men litt forverring igjen til i dag.. Grunnen til at eg trur det er filteret er at eg tok ut det gamle filteret i forigårs etter å ha samkjørt dem - og det gamle filteret laga sirkulasjon i overflata som henta oksygen.. Har no bygd aquacorneren enda mer opp slik at den lager sirkulasjon i overflata; men da går ikkje toppen på :/ trenger det ikkje å være sirkulasjon i overflata for O2?
Starta forresten akvariet med filterslam når det starta så innkjøringa skulle være grei....
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap