Skår i 54 liters akvarium - fins det håp?

Jeg har i dag omsider begynt å ordne med mitt 54-liters akvarium som jeg kjøpte brukt i fjor. Så ser jeg at det er en ca. 2 cm "høy" og 3-4 mm "bred" glassbit helt i nedre hjørnet på glasset på den ene langsida som har løsnet, men som fortsatt henger i silikonen. Er det noe som helst man kan gjøre med dette, eller er det bare å anse hele greia som kondemnabelt?? Er det mulig å bare lime den fast med noe?
Og her et par bilder. Som dere ser, mangler det noen små biter øverst og nederst.
Skår i glass er generelt en svakhet som er a) utett, og b) opphav for sprekker. Vannet i akvariet trykker utover og kan få startet en sprekk. Denne vil normalt lekke.
Det går å skifte glass, men for et såpass lite akvarium blir nok anbefalingen å kjøpe et annet brukt eller et nytt.
Ok, skjønner. Da er det bare å håpe at man finner noe som kan passe til armaturet som hører til. Eller kjøpe et nytt og større?? *sikle-sikle*
"3-fots" syken gjelder ikke bare seilbåt... ??
Hehe... Egentlig så ble jeg litt lei meg nå, ja. Det var et skår i nybegynner-gleden, får man si.
Det er umulig å si om det vil holde. En svakhet er det i alle fall. Kan være du finner noe som passer til slags her.
Ikke noe krise uansett, jeg har allerede et kar til innkjøring, nok å konsentrere seg om det og Tenker det karet må på dynga, jeg.
Har sett folk som har fiksa verre ting enn det. Men det er jo en risk som kanskje ikke er verdt å ta for et såpass billig akvarie.
Du kan jo bruke karet til noe annet gøy, for eks? Ha vanlige planter i det? En liten krydderhage? Eller ha store kubbelys i det? Pynte det med LED lys (type juletrelys) og andre morsomme ting? For eks røtter og lys, hehe. Eller som et lite bord (snu det opp ned) og ha noe fint under til pynt?
Det er en relativt kjapp jobb å fuge opp ett så lite kar på nytt, men om du må kjøpe inn alt som skal til oppfugingen vil det nok lønne seg å kjøpe et nytt .
Hehe, visste ikke at det fortsatt var liv i denne tråden!
Jeg kjøpte like godt et nytt kar i dag, en 63-liter som armaturet til det gamle passer til. Ble ikke så dyrt heller. Og som du foreslår Grapejuice, skal jeg bruke det ødelagte til landplanter - et lite drivhus utendørs når våren kommer. Såh - aldri så galt!
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap