Vet du om noen gode invendige pumper/filter?
Postet 03.02.15 kl 15:41
Eheim pickup 2010 er stabilt og bra
Koster 300kr på petworld.no
http://www.petworld.no/no/artiklar/eheim-2008-innvendig-filter.html
Koster 300kr på petworld.no
http://www.petworld.no/no/artiklar/eheim-2008-innvendig-filter.html
Postet 03.02.15 kl 16:43
Endret: 03.02.15 kl 16:44
Har du heldekkende topp eller dekkglass på? Hvis ikke, kan jeg anbefale Eheim Liberty sine hang-on filter (som henges på kanten av akvariet, og har et "sugerør" ned i karet). Kjempefine og gode filtere, passe små til å ikke være i veien eller noe. Jeg har brukt mye av dem opp igjennom årene, som regel til akvarier mellom 40 og 85 liter. De kan imidlertid brukes til akvarier opptil et par hundre liter, iflg produsenten (men de tallene de opererer med skal man jo alltid halvere, for å være sikker på god kapasitet).
Eheim Liberty finnes i 3 størrelser, men gå like gjerne for det største: Liberty 200. Det koster bare 350 kr hos Aquamanias. Vil du se på de to andre, og mindre, størrelsene, så søk på "liberty" i nettbutikken der.
Eheim Liberty finnes i 3 størrelser, men gå like gjerne for det største: Liberty 200. Det koster bare 350 kr hos Aquamanias. Vil du se på de to andre, og mindre, størrelsene, så søk på "liberty" i nettbutikken der.
Postet 03.02.15 kl 16:56
DinnazEheim pickup 2010 er stabilt og bra:) Koster 300kr på petworld.no http://www.petworld.no/no/artiklar/eheim-2008-innvendig-filter.html
Den ser veldig fin ut og.
mona oHar du heldekkende topp eller dekkglass på? Hvis [I]ikke[/I], kan jeg anbefale Eheim Liberty sine hang-on filter (som henges på kanten av akvariet, og har et "sugerør" ned i karet). Kjempefine og gode filtere, passe små til å ikke være i veien eller noe. Jeg har brukt mye av dem opp igjennom årene, som regel til akvarier mellom 40 og 85 liter. De kan imidlertid brukes til akvarier opptil et par hundre liter, iflg produsenten (men de tallene de opererer med skal man jo alltid halvere, for å være sikker på god kapasitet). Eheim Liberty finnes i 3 størrelser, men gå like gjerne for det største: [URLBLOCK1]. Det koster bare 350 kr hos Aquamanias. Vil du se på de to andre, og mindre, størrelsene, så søk på "liberty" i nettbutikken der.
Har heldekkende akvarium ja.
tusen takk for forslagene og anbefalingene
Postet 03.02.15 kl 17:53
Postet 04.02.15 kl 17:13
Bare hyggelig Sivi
Har en som tillegg i alle karene mine og de går alltid feilfritt og lydløst..
Jeg syns det er veldig greit å ha 2 filtere i hvert kar, for da er fiskene sikret i live hvis et filter ryker.. Og så har du i tillegg alltid litt extra filtergugge hvis noen trenger
Hvis du ved filterrens renser rotoren under forsiktig med en ny ubrukt myk tannbørste så lever de nesten evig
Har en som tillegg i alle karene mine og de går alltid feilfritt og lydløst..
Jeg syns det er veldig greit å ha 2 filtere i hvert kar, for da er fiskene sikret i live hvis et filter ryker.. Og så har du i tillegg alltid litt extra filtergugge hvis noen trenger
Hvis du ved filterrens renser rotoren under forsiktig med en ny ubrukt myk tannbørste så lever de nesten evig
Postet 04.02.15 kl 20:18