Forslag til akvarium, filter, etc. til eplesnegler og reker?
Noen som kan anbefale meg akvarium, lys og filter som egner seg til en mix av eplesnegler og reker? Jeg tenker størrelse 20-35 liter, med dekkglass, lys, og viktig: stillegående filter. Komplette pakker, eller enkeltdeler. Og grei pris! Helst under kr 1000 totalt.
Ellers noen anbefalinger til innredning? Har hørt at reker liker javamose.
Ellers noen anbefalinger til innredning? Har hørt at reker liker javamose.
Postet 01.03.15 kl 20:02
Postet 01.03.15 kl 20:38
Postet 03.03.15 kl 00:06
Jeg kjøpte et 30 liters med led lys og med claro innvendig lite filter , 300 l /t...og varmekolbe...850 kr...syns det er perfekt og det er dekksglass...og jeg har eple og andre snegler oppi og eplene legger egg så det suser oppi der..kommer til å bytte ut filteret med en elite stingray 15 for å få mer sirkulasjon. Er veldig fornøyd med det karet...
Postet 03.03.15 kl 00:28
To viktige ting her: Velg kar før du velger filter. slik at du ikke kjøper feil filterdimensjon. Og husk på at vann-inntaket til filteret bør være enten rekesikkert eller lett å sikre. Riller er noe dritt, ofte vanskelig å sikre. etratec-filteret er et svampfilter...det er fint til små rekekar, det er både rekesikkert og ypperlig beitested for reker.
Postet 03.03.15 kl 01:11
Takk for råd, damer Jeg er nok rimelig sikker på å gå for ca. 30 liter.
Heidi: er Elite stingray rekesikkert? Treffende navn på den, da, hehe
Silvershaded: (T)etratec? Av en eller annen grunn var det litt vanskelig å google fram noe - er det denne e.l.?
Heidi: er Elite stingray rekesikkert? Treffende navn på den, da, hehe
Silvershaded: (T)etratec? Av en eller annen grunn var det litt vanskelig å google fram noe - er det denne e.l.?
Postet 03.03.15 kl 17:08
Postet 03.03.15 kl 17:26
Ok, skjønner! Da vil jeg kanskje tro at den pakken jeg nevnte tidligere (AquaEl ShrimpSet Smart med AquaEl Pat Mini Filter) antakelig er et bra alternativ, hvis da ikke filteret er underdimensjonert i forhold til volumet, som i andre pakkeløsninger...? Bunnfilter vet jeg ikke noe om, det skal jeg sjekke ut.
Postet 03.03.15 kl 17:35
Postet 03.03.15 kl 17:38
Postet 03.03.15 kl 19:07