Varmekolben

Har overtatt to småakvarier fra en i fam. Alt komplett, vasket og pakket i originalembalasje og t.o.m. satt nye svamper på plass i filteret, men så oppdaget jeg at varmekolbene ikke ser ut som de originale. Ligner forrige eier å bytte ut ting han ikke er 100% fornøyd med, men disse passer ikke helt inn i det "varmekolberommet" i filterboksen. Kan jeg ha den utenfor- altså frittstående/liggende i akvariet? Er sugekopper på. Hvor varme blir de egentlig - fisken kan ikke brenne seg? Heter Aquatic Nature og det står Easy heat og 25 watt. AC 220V/240V (er ganske grønn på elektrisitet som sikkert fremgår)

En annen ting er at det ikke er termostat på disse som det ser ut til at de originale skulle ha. Det må jo være en veldig bakdel, eller er det mulig den holder en konstant temp?
Ok, beklager, fant produktomtale og bruksanvisning på nett. Litt for ivrig på å få satt det opp med en gang her. Da blir det altså konstant 24-26 grader og jeg regner med den er ufarlig for fisk og reker.
Sånne små varme-elementer holder gjerne temperaturen et par grader over romtemperaturen, så hvis det blir kaldere i rommet blir det kaldere i akvariet også.
ok. ikke akkurat hva produktomtalen lover altså. Men regner uansett med at dette vil bli et mindre problem enn det jeg kan vente meg av 5,5 liters aquaboksen uten varmekolbe jeg var så lur å kjøpe.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap