Hva trenger jeg av filtermateriale?

Skal kjøpe dette filteret til min 200 liter, men jeg kan ikke se at det står noe om filtermateriale. Trenger jeg noe i tillegg til filteret, evt hva? Ser at de har endel å velge i under filtermateriale i denne nettbutikken, men jeg aner jo ikke hva noe av det er. :p

Og vet noen om alt jeg trenger ellers følger med, eller må jeg kjøpe slanger el.l. utenom? Skikkelig nybegynner her altså. *Rødme*
Jeg er jo så innmari utålmodig, så nå bestilte jeg filter hos Akvariekjellern i stedet. Der står det at det leveres komplett inkl slanger, koblinger og filtermateriale. Syns det er altfor lite info om produktene hos mange av nettbutikkene. :/
Ah, jeg så ikke dette før nå. Jeg har amtop 3337, og er MEGET fornøyd. Skal selv bruke det i 200l nå. Eheim filtermateriale er jo av høyeste kvalitet. Denne til kr 380 holder til 2 utskiftninger, dvs du har 2 sett, som tilsvarer minst et par års bruk.

Eheim filtermediesett for 2226 / 2126

Subtrat pro anbefales på det sterkeste, men grunnet god flyt i filteret, anbefales en kombinasjon med Efhmech. Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for amtop 3337 + dette settet. Beklager sent svar!
Takk for svar. Jeg endte opp med AmTop 3338. Aner ikke hva som følger med av filtermateriale, men det stod at det man trengte fulgte med, så jeg håper det er ok!

Spørsmål: Har du luftpumpe i tillegg til filter? Jeg har en AmTop luftpumpe, men den bråker for det første noe innmari, og for det andre skjønner jeg ikke helt hvordan man skal feste den. :p Så jeg har bare droppet det rett og slett, jeg får jo ok sirkulasjon i overflaten vha filteret, men er det nok?
Amtop 3338 og er jo selvfølgelig enda bedre enn 3337. Men trodde faktisk ikke Amtop leverte med filtermateriale? Så håper ikke at det er en skrivefeil. Det er jo meget billige modeller også, så da skulle det være enda mer bemerkelsesverdig om alt var inkludert.

Jeg har ikke brukt luftpumpe tidligere, men skal gå over til det nå, da jeg skal ha brakkvann, og dette medfører vanskeligheter for bakteriene å leve. Så lenge du har planter, så trenger du strengt tatt ikke luftpumpe.
"Filteret leveres komplett inklusive slanger, koblinger og filtermateriell." Ekstraservice fra Akvariekjellern tenker jeg. Dvs, de har nok lagt på prisen litt pga det.

Gode nyheter om luftpumpa! Har masse planter, så da tenker jeg ikke mer på det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap