Ny t5 2 x 39w skrur seg av etter noen minutter.

Hei!

Jeg har prøvd å børste støv av det gamle 250-literet, og i den forbindelse kjøpte jeg litt ekstra belysning. På dyrebutikken anbefalte de en type fra GLO til ettermontering og da kunne jeg beholde mine 2 x t8 rør som er der fra før.

Kjøpte også to helt nye t5 lysrør til overnevnte.

Jeg testmonterte dem utenfor armaturet først for å sjekke om begge lyste, det gjorde de. Synes heller ikke det var noe særlig varmeutvikling i dem på 5 minutter med lys på så jeg monterte dem i god tro.

Den første kvelden stod de på ca. 2 timer uten problemer. Så dro jeg på en liten helgetur og lot tidsbryteren styre alle fire lysene. Når jeg kom hjem så jeg at de nye rørene ikke var tent.

Situasjonen nå er at de lyser i fem minutter i slengen.

Etter at de har slukket skrur de seg kun på igjen hvis jeg bytter stikkontakt. Hvis jeg prøver å skru av og på ballast eller ta den ut og sette den i samme kontakt så slår de seg ikke på (uavhengig av "hviletid" uten å være plugget i).

Jeg har prøvd å bytte kontaktene slik at t5 og t8 står i omvendte kontakter, konsekvent er det t8 som lyser og t5 skrur seg av etter noen minutter.

Er det noen som har noen tanker om hva dette kan være - alternativt har opplevd noe liknende? Dette var en ergerlig start nå som jeg akkurat hadde fått "ånden" over meg igjen!

Vil nødig laste opp bilde jeg ikke har rettigheter til og emballasjen kastet jeg samme kveld - så her er en link til produktet jeg kjøpte.

Med hilsen fra,
Kjetil

tl;dr: Flett ny GLO t5 armatur med 2 x nye lysrør skrur seg av etter 4-5 minutter.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap