Hvilken er best ? - utvendig filter -

Skal ha det i 190L tank - må være stillegående.
Jeg har bare erfaring med ett utvendig filter - Eheim profesionell 3 - veldig fornøyd med det, ihvertfall. Jeg har minste modellen til min 112-liter. Jeg syns det er stille, har det inni et skap.
Det er vel relativt stor enighet om at Eheim er de beste filterne. I dette tilfellet burde Eheim eXperience 350 eller Pro3 2073 være bra valg.

Det fins andre som er litt rimeligere, som JBL's CristalProfi, TetraTec, Fluval og Am-Top.
Har nå bestilt Eheim Experience 350 men finner ingen videoer om den på youtube..

vet du om noen ??
er professionel 350 og experience 350 samme pumpen ???
Eheim, helt klart.
Silvershaded kommer med konkrete modellnavn til deg ovenfor. Lytt til de rådene
Vikki Hagevik
er professionel 350 og experience 350 samme pumpen ???

eXperience er Eheims nye modellnavn på gamle modeller, ja.
Finner ingen silvershaded
Silvershaded er hun som svarte deg her da.
Se navnet til personen i innlegg 3.
eXperience-serien er Eheim's nyutgivelse og oppgradering av sin aller første Professional-serie, som Mona sier. Den opprinnelige serien var filtere som fikk et veldig godt renomme opp gjennom årene. Og mange har dem gående enda, inkludert meg selv. Mona hadde vel noen gående også. Ellers har jeg også eXperience 350 (Eheim-nummer 2426), og er veldig fornøyd med dette filteret.

Pro3 filtrene (som 2073) er noe mer forseggjordt, med bl.a. forfilter, men er stort sett samme prinsipp, bare litt dyrere. Nå er det også kommet en Pro4+ serie, med enda fler detaljer....og selvsagt enda dyrere. Forskjellen mellom eXperience 350 og Pro4+ 350 er rundt €60 i Tyskland.
SilverShaded
eXperience-serien er Eheim's nyutgivelse og oppgradering av sin aller første Professional-serie, som Mona sier. Den opprinnelige serien var filtere som fikk et veldig godt renomme opp gjennom årene. Og mange har dem gående enda, inkludert meg selv. Mona hadde vel noen gående også. Ellers har jeg også eXperience 350 (Eheim-nummer 2426), og er veldig fornøyd med dette filteret. Pro3 filtrene (som 2073) er noe mer forseggjordt, med bl.a. forfilter, men er stort sett samme prinsipp, bare litt dyrere. Nå er det også kommet en Pro4+ serie, med enda fler detaljer....og selvsagt enda dyrere. Forskjellen mellom eXperience 350 og Pro4+ 350 er rundt €60 i Tyskland.

Tusen takk for svar. Har nå bestilt eheim experience 350 og gleder meg som en tulling til den kommer hehehe
Det er et godt kjøp
Bare være obs på at du bør bruke Eheim SubstratPro i eXperience...såvidt jeg minnes kommer denne utstyrt med kun blåsvamper og finfilter (fleece). Øverste kurv bør fylles med SubstratPro.
SilverShaded
Det er et godt kjøp :-) Bare være obs på at du bør bruke Eheim SubstratPro i eXperience...såvidt jeg minnes kommer denne utstyrt med kun blåsvamper og finfilter (fleece). Øverste kurv bør fylles med SubstratPro.

hmmm.. sto at alt skulle følge med, vel - merker det når den ankommer hehehe
Eheim mener tydeligvis at blåsvampene skal gjøre en god nok jobb, noe jeg ikke gidder å ta sjansen på.
Ser ut som det følger med substrat - i unboxing videoen i linken i innlegg over.

Ellers lønner det seg å være forsiktig med slangetilkoplings-pluggen - disse kan lett gå i stykker. Ikke er de billige heller. Kan lønne seg å plugge ut og inn minst mulig.
MrSpock : Se litt bedre ! Filteret i den unboxing videoen er ikke det filteret vi snakker om.
Vi snakker om eXperience 350....filteret i videoen er et Pro3 350. Det står til og med i overskrifteN/tittelen på vieoen.
Aha, sorry, den typen har jeg ikke vært borti, ser også mer solid ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap