Hjelp: eheim experience 350 - trenger hjelp nå !!!! :)

sitter her med ferdig innredet kar og skal starte mitt splitta nye utvendig filter - skjer ingenting annet enn fæl lyd fra pumpen - har lest og lest bruksanvisningen og det står at man skal ta ledningen i stikkontakten og den vil automatisk suge til seg vann og starte. men neeeei det gjør den ikke.. har en GOD DEL fisker her som hadde likt at den pumpen kunne starte nå (holdt på i 1 time) Hjeeeelp folkens
Nei, da har du misforstått bruksanvisningen, tror jeg.
Fyll pumpa full med vann og la den stå litt så luft forsvinner. Sett på lokket (ha tykt håndkle under, for vann vil tyte ut når du setter på lokket), og prøv å sette støpslet i stikkontakten. Hvis den ikke drar vann. må du fylle sugeslangen før du prøver på nytt.
Hvordan gikk det? Fikk du det til?
tusen takk for hjelpen- da er pumpen oppe å går
Det var bra. Den skal gå helt stille og med svært lite vibrasjoner å kjenne hvis du tar på den.
Det sier vel seg selv at hvis impelleren ("propellen") ikke har noe vann å flytte, vil ikke vannet flytte seg
yepp, slik er den nå


hvor ofte rengjøres filteret ? 1-2 ganger i året eller ?
Det kommer litt an på belastningen i karet...er den "medium" holder det med 1-2 ganger.
Jeg pleier å gjøre det sånn omtrent hvert halvår, ja. Ikke egentlig fordi det blir tett eller dårlig sirkulasjon, mere fordi jeg vet det blir mer alger hvis det er mye detritus i filteret. Alger liker de organiske fosfatene og nitratene som planter ikke kan bruke og som bakteriene ikke tar.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap