Noen som vet hva slags lysrør som passer?

Hei! Jeg ser på dette lysrørarmaturet fra Biltema. Det heter lysrørarmatur T5, og de har ett på 14w som er 62 cm ca. Men finner ikke ut hva slags lysrør som passer til dette?

Ser da etter et lysrør som er ca 6500k. Men jeg vil ikke ha disse gigant-armaturene deres. Jula selger et lysrørarmatur til 1 stk 18watt (6500 k tror jeg) men det har ikke kabel, og er for montering der det er strøm i veggen.

Egentlig skal jeg ha dette til ei svart hylle på ca 60 cm i bredde (om jeg husker rett), hvor jeg har et par potteplanter som gjerne skulle hatt litt mer lys - men kunne godt tenkt meg å ha en til, som jeg kan drasse rundt på der hvor jeg trenger litt mer lys til akvarieplanter. Uhyre vanskelig å finne noe enkelt som gir nok kelvin, og har kabel.

Her er linken til biltema-armaturet jeg så på ihvertfall.

http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/Belysning-innendors/Lysrorarmatur-T5-2000024204/

Men det står ikke hva slags lysrør som passer, bare at ett er inkludert.
Tror ikke jeg ville brukt IP20-armatur i forbindelse med akvarium...
Hvorfor ikke?

(det skal ikke i nærheten av vann altså)
Syns du sa du skulle bruke ett for å få bedre lys til akvarieplanter, jeg.
Ja, et lite på 15 liter med ca 6 liter vann i. Men jeg skal ikke ha det helt oppi akvariet, bare såpass i nærheten at javamosen kan dra nytte av litt lys, hvis mulig.
Jaja, det blir jo opp til deg.
Men vanskelig å finne T5 lysrør på 14W som har riktig fargetemperatur til akvarieplanter, det nærmeste blir vel noe sånt som dette, med 5800K.
Var det jeg regnet med, men var litt dårlig info ang selve lysrøret som skulle passe til armaturet.
Rørene som er beregnet for slike armatur er gjerne på 4xxxK.

Hvis du skal ha et billig armatur, ville det ikke vært smartere med et slikt , som er IP65 og 2x14W ?
Et slikt har jeg fra før, og de er supre - men de har ikke ledning så man må da drive og trikse for å få strøm (eller installere i vegg) og det er da ikke heeelt patent, hehe.
Å...det var rart, hvordan kan man da installere dem hengende slik bruksanvisningen viser ?
Til ett så lite akvarie kan du bruke en kontorlampe med E27-sokkel (stor sokkel) og kjøpe den kaldhvite ledlyspæra hos clas ohlson som har 6500K
silver; aner ikke! Eller, dvs jeg måtte få mora mi til å trikse med sånn der såkalt sukkerbit og ei lampeledning osv og lys ble det ihvertfall - selv om det er litt bob-bob å drive å fikle sånt selv.

(trodde strengt tatt det var blitt helt friskmeldt å få lov å styre med lamper osv selv nå men det er visst blitt enda strengere?)

maay; har du link eller navn? Høres ut som ei topp løsning!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap