Juwel's hvite filterwatt

Hei,

Er det noen her inne som kjører en annen måte å få unna fine partikler i filteret enn den tynne hvite filterwatten som følger med Juwels filtersystem?

Jeg har nå kommet dit henn at jeg føler jeg må skifte denne hver eneste dag! Nå rullerer jeg på disse hvite filterwattene ved å skylle dem godt under kranvann, så det ikke blir så dyrt i lengden, men føler det må finnes en annen måte å gjøre dette på så man slipper å skifte disse hver eneste dag.

Merker at så raskt dette øverste filteret er full av fine partikler så filtreres vannet dårligere.

Alle råd tas mot med stor takk!

Har vurdert utvendig filter, men dette utgår ved dagsdato.
Bytt ut filteret med utvendig filterbøtte.
Skulle mer enn gjerne gjort det, men har ved dagsdato ikke penger til å investere i det. Prøver derfor å finne gode løsninger på det innvendige filteret

Dette lagde du en likedan tråd om for et par uker siden, hvor du fikk tips om filter-fleece på rull.
Dette problemet med filteret tyder på at det er mye rusk og rask i karet. Ta et lite vannbytte med effektiv slamsuging, så vil problemet avta noe. Siden karet er nyoppsatt vil det også være spesielt utsatt nå i starten, da det det fins lite nedbrytere i karet. og ting ikke er i balanse.

Ellers er jeg helt enig med BlueWater...personlig ville jeg aldri filtrert et 180 liters kar med et innvendig filter. Men enn så lenge har du ikke annet valg enn å bytte finfilteret når det trengs.
Takk for tilbakemeldingene

Du har god hukommelse Silvershaded. Hadde håpet på litt flere eller andre løsninger, men forstår at det hele begrenser seg veldig. Da blir det å vise tålmodighet og spare mens jeg fortsetter med bytting av filt osv.

Da er temaet ferdig debattert
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap