Er det noen som har oppgradert til 4 rør på juwel?

Det ene juwel 180 mitt har gamle t8 rør. I stedet for å bytte disse, tenkte jeg at jeg like gjerne kan oppgradere til t5. Og så fant jeg denne :, og da er det jo fristende å oppgradere til 4 rør.

Jeg skal ikke ha krevende planter, jeg skal ikke bruke co2, jeg vil ikke ha alger... Blir dette overkill?

Foresten kan det jo hende jeg blir litt mer inspirert på plantefronten med skikkelige lys...

Er det noen som har prøvd dette produktet, eller har noen mening? Det ser jo genialt ut...
Tror du bør sjekke at et ekstra T5armatur passer et "gammelt" Rio 180 med T8-rør originalt. Kanskje MrSpock har et bedre svar, han har bedre greie på Juwel-kar enn meg..
Jeg har ett nytt og ett eldre juwel 180. Jeg tenkte å putte t5 til det nye karet på det gamle karet (lang forklaring på hvorfor det...). Og så får det nye karet 4 rør.

De 4 rørene sitter alle på midtstolpen (midterste delen) av lokket, og så bruker jeg de vanlige lokkene på hver side. Lampen skal passe et juwel 180, i følge produsenten, uten at det er originalt.

T5 passer på det gamle karet, det har jeg prøvd.

Jeg har nå fått svar fra butikken. De ba om mer info for å råde meg ang lysrør osv. Virker seriøse!
Plussmedlem
Spennende, hold oss gjerne oppdatert...
Hei. Dette er akkurat det jeg har sett etter til min Juwel Rio 240. Blir spennende å høre dine erfaringer fremover. Hold oss oppdatert
Noen billig løsning er dette ikke! Jeg vurderer å kjøpe et vanlig t5 armatur med reflektorer i stedet . Men så er det gøy å prøve noe nytt..... Jeg må bare spare litt penger

Armaturet er kompatibelt med juwellysrør, men butikken leverer ikke dette til Norge da de er "fragile". Så 4 lysrør kommer i tillegg. Prismessig har jeg kommet til at de like gjerne kan kjøpes her hjemme....

I tillegg kommer armaturet med engelsk støpsel, men det er vel bare å kjøpe en sånn "overgang"??



Arnfinn: Dette er vel kanskje enda mer aktuelt for deg som har dypere kar?
"4 Tube Upgrade - 70cm T5 Light Unit, Juwel Compatible, Trigon 190"... I mitt tilfelle. Fristende, men hva med kvaliteten mon tro? Blir fort 2300,- og så må man kjøpe 4 rør + 2 overganger... og går det ad undas så er det vel bare rett i søpla med hele stasen. Dette tåler en vurdering eller to.
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap