Dårlig belysning i 54l

Hei hopp!

Har i dag ett 54l av AA Stylist hvor planter gror utrolig dårlig grunnet dårlig belysning.
Jeg har prøvd å titte litt rundt for å finne noe som kan passe inn uten for mye om og men, men finner ikke noe særlig som passer inn.
Noen som har noen tips om hvordan jeg enklest kan få lysrør inn eller kan LED-bar/strips være noe å vurdere?

Joachim
Hva med noe slikt noe?

Jeg har selv 2 x 15 i mitt, men arcadia sine har også bare 1, i og med at du ikke har så mye plass til overs.
Joachim332
Hei hopp! Har i dag ett 54l av [URLBLOCK1] hvor planter gror utrolig dårlig grunnet dårlig belysning. Jeg har prøvd å titte litt rundt for å finne noe som kan passe inn uten for mye om og men, men finner ikke noe særlig som passer inn. Noen som har noen tips om hvordan jeg enklest kan få lysrør inn eller kan LED-bar/strips være noe å vurdere? Joachim


Jeg har ett enkelt lysrør i mitt 54-liters akvarium. Tidligere hadde jeg et annet kar med LED lys. Det handler formodentlig mer om hvilke krav plantene dine har.

De jeg har krever fra lite til svært lite lys. Jeg bruker 12 timers belysningstid, og om det blir tendenser til sjenerende alger, gjødsler jeg bare plantene litt ekstra.


Skal du oppgradere lysarmaturet, er LED veien å gå etter min mening. Det skal ikke så mye til for å varme opp et 54-literskar, og spesielt på sommeren kan det bli vanskelig å holde temperaturen nede. Siden LED er såpass kjølige, tror jeg det er langt å foretrekke.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap