Aquatic nature gjenger/overgang?

Hei.

Jeg kjøpte en Aquatic nature co2 sett og lurer veldig på hvilken overgang jeg vil trenge for å kunne sette på en co2 brannslukker eller en annen standard 2-5kg flaske.

Bare jeg finner ut hvilke gjenger som er på flasken/regulatoren vil det være til stor hjelp.

Jeg har søkt og søkt på google men finner ingen spesifikasjoner, heller ikke på aquatic nature sine sider. Overgangen som de har sender dem ikke til norge, og om de hadde gjort det blir dette over 500kr inklusive frakt (sammelignet med pris til UK)

Håper jeg ikke har gjort et bomkjøp
Gjengene på bruk-og-kast flaskene heter M10x1, mens en "vanlig" CO2-flaske har DIN477.
Må legge til at det kanskje ikke er så bra å forbinde denne regulatoren med store trykkflasker. Problemet er vel ikke at regulatoren ikke tåler det, for det gjør den nok. Men du vil få en risiko for at regulatoren ikke er god nok når tanken nærmer seg tom...faren er at du får en "end of tank dump", dvs. en veldig brå øknng av CO2-tilførselen når tanken begynner å bli tom. Med en 80-grams flaske er ikke dette noe særlig problem, siden det er begrenset hvor mye CO2 som vil dumpes. Med en stor flaske kan det bli så mye at du utsletter alt liv i akvariet.
Hmm... Er ikke så fornøyd med co2 oppsettet nå.
Kjøpte en 500g flaske med M10 gjenger og selvsagt viser det seg at aquatic nature settet ikke er standard M10 eller DIN477, men 5/8" gjenger. Dette bruker også Tropica i sitt nano co2 sett.

Nå må jeg lete etter en overgang.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap