Akvariekitt

Inaktiv bruker
Fant ut at mitt antikvariske akvarie lakk, og til dette vil jeg ikke bruke silicon, nei her skal det brukes god gammaldags akvariekitt med den nostalgiske lukten )

Vet noen hvor jeg kan få tak i dette, regner vel med at ingen fører dette lengre i disse nymotens tider. Jeg har sjekket på de norske nettbaserte forretningene, but in vain.
Svein
Regner med at vinduskitt ikke kan brukes, eller?

Kikket litt rundt uten å finne noe. Jeg mener at muligheten er stor for at ingen produserer dette lenger. Tror jeg ville skiftet alle glassplatene før silikonering(Hvis du ikke får tak i kitt) med det samme. Det er nesten like lett som å få de gamle platene rene.

Hvor stort er forresten karret?
Jeg har et gammelt kar (67liter) som er kittet. Stålramme og stålbunn. Dette var lekk da jeg fikk det og jeg tok i sin tid å silikonerte dette opp. Mener selv at denne silikonen ikke er så fremtredende og synlig. Mellom glasset og rammen på utsiden har jeg, siden jeg lakket karet svart for noen år siden, lagt en tynn fuge svart silikon. Mao. så synes ikke lenger at dette karet opprinnelig er kittet, selvom kittet ennå befinner seg mellom ramme og glass.
Tipper at det ender med at Svein lager kittet selv
Inaktiv bruker
Regnet med at dette ville bli vanskelig, når man søker på akvariekitt på google, så får man 1 treff

Løsningen blir vel at akvariet som ikke er større enn 50 liter, blir silikonert innenfra, så lar jeg kittet være som det er.
Tanken skal bare være halvfull (altså en rivulus biotop ) )
så jeg tenker det skal gå fryktelig bra.
Takk for tips, gutter
Svein
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap