Feilsøking på juwel armatur

Noen som vet hvordan man feilsøker på et juwel armatur?
Det kan være bare røra som har gått, men jeg skulle gjerne visst om det er røra eller armaturet før jeg går til innkjøp av noe.
Ser ut som ballasten har en tendens til å ryke på Juwel-topper. Det enkleste er vel å teste med rør som du vet virker, men du kan feilsøke ballasten med et multimeter slik: http://www.doityourself.com/stry/how-to-troubleshoot-electronic-ballasts

Jeg måtte bytte ballast på min Juwel-topp, men det var ganske enkelt når jeg først fikk brutt meg inn i den. Fant ballast på eBay, den kom på 200kr eller noe slikt, godt under momsgrensa i alle fall.

Hvis du har multimeter så sjekk også om det faktisk kommer nettspenning inn i ballasten, det kan være brudd i ledning eller en dårlig bryter i tillegg, som i mitt tilfelle
Plussmedlem
Brytere og ballast kan være svakhet på Juwel. Kan også være at et av rørene har gått, da kutter begge ut
Er det fortsatt sånn at Juwel-topper har ustandard lengde på rørene slik at de kun tar Juwel-rør?
Plussmedlem
Kampfisk
Er det fortsatt sånn at Juwel-topper har ustandard lengde på rørene slik at de kun tar Juwel-rør?


Ja, dessverre.
Det er en produsent som lager rør passende Juwel, men jeg kommer i farten ikke på hvem det er....
Men skal ikke se bort i fra at flere etter hvert kommer etter, da det vil åpne et ganske stort marked for de...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap