Eheim utvendig filter

Jeg har en EHEIM 2224 eller 2222, er ikke helt sikker. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan forhindre at vannet renner ut når strømmen går? Vi hadde et strømbrudd her nettop, og da var det en hel del vann på gulvet etterpå, som kom fra filteret. Er det kun beholderen som tømmes? Er litt bekymret da vi reiser bort en uke i julen.
Der er det nok noe galt. Jeg har Eheim filtere overalt, og ingen har gitt fra seg en dråpe vann ved kutt av strømmen, enten det er ved strømstans eller om stikk-kontakten bare dras ut. Jeg har både 2324 og 2322, samme som ditt, men med varme-element i bunnen bare.

Du bør ta fra hverandre filteret helt, sjekke bruksanvisningen, og se etter at alle gummipakninger er på plass, alle slanger sitter tett og ordentlig skrudd/presset ned, og at alle fire hjørne-klipsene (de som stenger lokket og spenner det fast i tønnen) sitter akkurat som de skal.
Jeg har begge nevnte typer og ingen lekker ved strømstans.
Skjønner ikke hva som er galt jeg. Det lekker jo ingenting så lenge ikke strømmen går. Skal skifte det jeg finner av pakninger så får vi se om det hjelper.
Så lenge pumpa går lager suget fra den undertrykk i beholderen. Når du skrur den av så øker trykket tilsvarende høyden opp til vannflaten i akvariet.
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap