Startproblemer på Eheim 2028

Endelig fått mitt 530 l Effektline og fikk starta det opp i går. Men så måtte jeg stoppe pumpa, har Biltemasand og kutta noe av utsugrøret. Nå får jeg ikke pumpa igang igjen, den bråker (mulig luft), tok ut alt av kurver, tømte ut alt vannet, den har fyllt seg opp igjen med vann, har sjekka rotor og prøvde på nytt igjen. Virker som den ikke løfter vannet i det hele tatt.
Noen som vet hva jeg gjør feil?
Svett og frusterert nå

Du må pumpe manuelt på toppen av pumpa før du starter den.
Da fylles hele kammeret og alle slanger med vann, og for å få ut all luft.
Har pumpa så svetten siler, men kanskje jeg bare får begynne på igjen.
Ok, prøver det, og håper det går seg til da.
Har aldri hatt problemer med 2026 så trodde dette skulle gå like greit.
Da skal det pumpes!

Første gang kan være litt vrient, men dette høres jo ekstremt ut.. :/
Sørg for at slangen til utblåset er over vann, og uten vann.

Pump deretter, ett eller to pump er nok om slagene er tette. Du skal bare få vannet til å starte å renne ned i filteret, resten gjør tyngdekrafta.

Når filteret er fullt, settes strømmen i, og utblåserslangen settes under vann igjen.
Dette er i hvertfall "oppskrifta" jeg bruker, og det funker hver gang!
Da var pumpa i gang Ja dette var ekstremt, men en ny erfaring rikere!
Er på den måten jeg har fått starta før, men i dag gikk det ikke. Så ikke innlegget ditt pga pumping! Men det ordna seg! Får tro det går greit når jeg flytter over ei 2026 til karet i morra. Så er det bare venting igjen til endel L maller flytter inn!
Hva skulle til for å få starta "dyret"?
Som du kanskje så, tømte jeg hele filteret, slanger og alt, pumpa fyllte seg som disse pumpene alltid har gjort, men det var det. Så det jeg gjorde nå var rett å slett å pumpe, pumpe, pumpe osv.
Men får ta det som ei bra treningsøkt!
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap