Pumper i 500-700 liters tanganyika kar...

Om noen mnd skal eg sitte opp et tanganyika kar på minimum 500 liter. Har noen gode forslag til pumper? Innvendig? Utvendig? Har aldri hatt et utvendig filter før..Hvor mange? Vet ikke helt om eg skal ha bakgrunn i karet. Har mest lyst og lime stein moduler til glasset. Men de var jo litt dyre. Må jo sikkert ha en god del i og med at karet skal være min. 500 liter.
Er det noen som har kar rundt 500-700 liter? Hva er evt målene på karene deres? Skal bygges inn i veggen.
Gledeeeeer meg!!!
Du får kar på forskellige mål.
540 Liter er 150x60x60.
720 er 200x60x60 , Du får 720L som er 150 langt; men husker ikke målet.

angående pumper bør du nok gå for de største, 2250, 2260 eller 2280. Har selv en Project 2001 og en Marathon 2001 i mitt kar, disse er veldig bra men bråker en del. Har ingen erfaringer med eheim sine på samme strørrelse, mulig at de bråker like mye.
Eheims 2260 er rolig og svært sikker og god.

Tror jeg ville gått for 2x2260 eller 1x2260+ekstra sirkulasjonspumper.
Takk for svar begge to. Går nok for eheim pumpe ja. Man får som ofteste det man betaler for. Peiling på hva de ligger på i pris?
De er vel bare å skekke på nettet. Eneste butikken jeg er sikker på fører disse i Bergens området er Midtun Zoo.
Hel.... så dyre de er. Lønner det seg og kjøpe brukte? Ser for meg at det er best og kjøpe de ny men da er det bare å sitte igang å spare hehe.....
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap