Varmekolbene løsner hele tiden. og kan de ligge på bunn?

Varmekolbene løsner hele tiden.

Går sugekopper ut på dato? Skraper ruta med sånn algeskrape med barberblader. Og vasker sugekoppene godt. Men de nekter å bli sittende fast veldig lenge..

Og kan de ligge på bunn? Eller er det viktig at selve glasset i kolben ikke er i nærheten av bunnsubstratet? (Veldig finkornet sand.)

Har kolber som kan senkes helt under vann.
Sugekopper må du nok bytte ut med jevne mellomrom.
Sugekoppene er ferskvare, det er mange år siden jeg brydde meg med sånt. Her i huset henger kolben ned langs hjørnet, og når ikke bunnen.

Kolben kan ligge på bunnen så lenge den ligger oppå, men pass på at den ikke graver seg ned i sanden, da risikerer du at den blir alt for varm. Kanskje du kan legge ned en liten bit av en trerot e.l. som enden kan hvile på?
Kampfisk
Sugekoppene er ferskvare, det er mange år siden jeg brydde meg med sånt. Her i huset henger kolben ned langs hjørnet, og når ikke bunnen. Kolben kan ligge på bunnen så lenge den ligger oppå, men pass på at den ikke graver seg ned i sanden, da risikerer du at den blir alt for varm. Kanskje du kan legge ned en liten bit av en trerot e.l. som enden kan hvile på?


God idé! Takker.
har ingen som er super gammel, men med litt forskjellig utstyr oppdaget jeg fort at det var forskjell på sugekopp og sugekopp, av de jeg hadde virket det som eheim sine fungerte, så da ble det tur på butikken og kjøpe inn noen flere av de så eg kunne bytte på det utstyret som hadde ikke fungerende sugekopper. Sikkert flere merker som fungerer like fint, men fant ut at eg orket ikke drive testing siden det merket fungerte hos meg ble det de.

Også viktig å få festet de ordentlig og få klemt ut lufta inni så de sitter godt mot glasset,
Q-girl
har ingen som er super gammel, men med litt forskjellig utstyr oppdaget jeg fort at det var forskjell på sugekopp og sugekopp, av de jeg hadde virket det som eheim sine fungerte, så da ble det tur på butikken og kjøpe inn noen flere av de så eg kunne bytte på det utstyret som hadde ikke fungerende sugekopper. Sikkert flere merker som fungerer like fint, men fant ut at eg orket ikke drive testing siden det merket fungerte hos meg ble det de. Også viktig å få festet de ordentlig og få klemt ut lufta inni så de sitter godt mot glasset,


Ser fluval som jeg har, har endret designen på de nye sugekoppene jeg fikk kjøpt. Så du er nok inne på noe der. De hadde nok ikke endret designen så mye om de ikke var klar over problemet. Så får bare håpe de nye sitter litt bedre.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap