Utvendig filter (eheim experience 250) og termometer wifi

Har kjøpt Eheim Experience 250 (til et 80 liters kar), og endelig etter ukesvis er dette helt oppe å går.
Tester (med dråper) viser 0 Ammoniakk og Nitritt Hurra!! 
Men leste nå ( i en Eheim reklame) at:
"Eheim mech er keramiske rørbiter som er ett meget bra mekanisk grovfilter. Ypperlig å bruke helt i bunnen av utvendig filter (under filterkurvene). Legger du Eheim mech i bunnen av ditt filter vil vannet også bli fordelt bedre videre ut i filteret."
Nå er det satt opp med det som fulgte med: noen lag med blå filtematter og noen hvite stein, det er 2 kurver.
I tillegg er det gamle filteret fra den tidligere innvendige pumpa, splittet i 2 og lagt som et lag (for å få igang litt bakterier) Gjør det noe om det er der? Tenkte at det er en ekstra sikkerhet- om nye pumpa ryker kan den gamle innvendige brukes til reserve, da er jo filteret klart...
Bør jeg putte i Eheim Mech i bunn på det nye? (der er det ingenting nå, åpent rom). Noe annet jeg bør tenke på?
Leste at det ikke skulle renses før det gikk tett- håper det er lett å registrere, noen som har en formenig om hvor lang tid det kan gå, snakker vi uker eller måneder- 1 år?
Har satt det opp sånn nå at de 1-2 ytterste hullene i "ut-røret" er over vann- bryter vannflate. De andre hullene går inn mot glasset for å skape riktig strøm. Er det ok, noe spesielt jeg bør tenke på mtp plassering av vann ut?

Termometer med Wifi - noen som har erfaringer? Tenkte det er kjekt å få melding på telefonen om temperaur blir alt for høy eller lav? På norske sider finner jeg bare Aquael sin, men den er det ikke digitalt synlig termometer på- ser ikke helt hvordan den virker. Men fant noen på utenlandske sider. 
Evt i kombo med "varmestav"?
Dette filteret er bra nok uten å fylle nederst. Om din Zoo butikk har dette filtermediet til en fornuftig pris, kan du jo skaffe det. Det er jo mer effektivt med fullt filter. Så det vil ikke gå så fort tett.
Takk Lurte på det mtp om fullt filter var et pluss eller et minus😊 Skal se om jeg kommer over det til en ok pris😊 Jeg har endt opp med vesentlig flere fisk enn plan, pga «hjelpsom» akvariebutikk der jeg sa jeg skulle ha 6-8 Kardinaltetra og endte opp med 25 🙈 Og det var FØR filteret var ok… Hatt en strevsom tid her altså 😂
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap