AM-TOP professional inv filter
Postet 14.03.06 kl 20:22
Har ingen erfaring med Am-Top, men har vært borti mange som sliter med støy + kvalitet.
Til et 240 liters akvarium mener jeg at du skal se bort ifra innvendig filter da disse vil ha for lite filtervolum.
Kikk litt dypt i pengeboka og se om du ikke tar deg råd til et Eheim 2026. Dette filteret støyer null og kavliteten er (nesten) uslåelig. Vedlikehold er minimalt og både du og fiskene vil trives bedre.
[URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=42&produktid=1852&Navn=02. Eheim Classic&HKatID=24]Her[/URL] finner du filteret til 1.380,- inklusiv filtermedia.
Til et 240 liters akvarium mener jeg at du skal se bort ifra innvendig filter da disse vil ha for lite filtervolum.
Kikk litt dypt i pengeboka og se om du ikke tar deg råd til et Eheim 2026. Dette filteret støyer null og kavliteten er (nesten) uslåelig. Vedlikehold er minimalt og både du og fiskene vil trives bedre.
[URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=42&produktid=1852&Navn=02. Eheim Classic&HKatID=24]Her[/URL] finner du filteret til 1.380,- inklusiv filtermedia.
Postet 15.03.06 kl 00:10
Endret: 15.03.06 kl 00:11
Har og dårlig erfaring med AM-TOP har det samme filtret, som jeg kjøpte som nødløsning for en stund siden, det var en alvorlig summe lyd av det. Dum som jeg var, så jeg et kjempe tilbud på AM-TOP(3337) utvendige filter på en nettbutikk og jeg kjøpte, har hatt det i 3mnd og uansett hvor mye jeg gjør det rent inklusive slanger, er det nesten lik null gjenomstrømning. Har og div eheim de er totalt overlegne samenlignet med AM-TOP, 2026 kan jeg gå god får.
Postet 15.03.06 kl 01:10
hvis du synes det 1380 kroner er litt mye, kan du bestille den fra danmark
på cichlide centeret koster den 899 danske kroner (940 norske)
jeg vet ikke hvor mye frakta blir på, men jeg regner med at det blir billigere enn i norge alikevel
på cichlide centeret koster den 899 danske kroner (940 norske)
jeg vet ikke hvor mye frakta blir på, men jeg regner med at det blir billigere enn i norge alikevel
Postet 15.03.06 kl 11:28
Postet 15.03.06 kl 17:08
Postet 15.03.06 kl 17:21
Bengt FossliDet trekkes fra Dansk mva og plusses på med Norsk mva. Tror ikke det er så veldig mye og spare når alt kommer til alt.
Kjekt å vite at dem trekker ut sin egen mva
Regnet på det, og med dagens valutakurs, vil filteret komme på ca 1238.- inkl frakt og gebyr. Så noen kroner er det å spare, selv om det er lite
Postet 15.03.06 kl 17:29
Postet 15.03.06 kl 18:09
Syntes alltid at produsentene tar litt vel hardt i når de spesifiserer hva pumpene skal kunne filtrere av vann Denne danske butikken har faktisk vurdert dette slik at de heller opplyser hva filteret duger til, i stedet for å få misfornøyde kunder
Har selv dette filtreret til min 170L med malawi, og der fungerer det knirkefritt. Rens er behøvelig ca en gang i året, men det er ganske lite befolket dette karet. Så jeg vil selv si at dette filteret passer for kar fra 80-200L, mens storebror 2028 passer fra 120-350L
Har selv dette filtreret til min 170L med malawi, og der fungerer det knirkefritt. Rens er behøvelig ca en gang i året, men det er ganske lite befolket dette karet. Så jeg vil selv si at dette filteret passer for kar fra 80-200L, mens storebror 2028 passer fra 120-350L
Postet 15.03.06 kl 18:33
Postet 16.03.06 kl 10:59
Frank Angell[QUOTE=Bengt Fossli]Det trekkes fra Dansk mva og plusses på med Norsk mva. Tror ikke det er så veldig mye og spare når alt kommer til alt.
Kjekt å vite at dem trekker ut sin egen mva
Regnet på det, og med dagens valutakurs, vil filteret komme på ca 1238.- inkl frakt og gebyr. Så noen kroner er det å spare, selv om det er lite
må huske på at filteret bestil i norge også må betales frakt på, riktignok en lavere frakt enn fra danmark ( fra webzoo er frakten på varer mellom 1000 og 2000 på 75,-)
Postet 16.03.06 kl 11:02
Postet 16.03.06 kl 11:15
Eheim 2026 eller 2028?
Frank AngellHar selv dette filtreret til min 170L med malawi, og der fungerer det knirkefritt. Rens er behøvelig ca en gang i året, men det er ganske lite befolket dette karet. Så jeg vil selv si at dette filteret passer for kar fra 80-200L, mens storebror 2028 passer fra 120-350L
Sitter her og søker etter info som kan hjelpe meg til en avgjørelse, og fant denne tråden som bestilt!
Har et 160 L Juwel med innvendig, originalt filter, men er ikke helt fornøyd. Synes det blir for dårlig, og sliter litt med alger tross stor, hyppige vannskifter.
Ønsker å gå for utvendig Eheim 2026 eller 2028. Prisforskjellen opp til 2028 er ikke avskrekkende, og jeg har nok flere fisker i enn deg, Frank. Men lurer på... blir strømmen på utblåsingen vel sterk med 2028 i en 160 L ? Må legge til at jeg hittil kun har hatt erfaring med innvendige filtere. Råd ang. valg mellom disse to Eheim filterne hadde vært fint!
Postet 18.03.06 kl 09:53
Det er ikke noe problem med at gjennomstrømmingen blir for høy, siden denne kan reguleres med ett enkelt håndgrep Og litt vannbevegelse er ikke å forrakte
Om pengeboka sier at du har råd til 2028, ville jeg uten å blunke gått for denne! Større filterkapasitet er alltid en fordel.
I starten bør du nok kjøre både det nye utvendige og det innvendige, og da er det nok greit å sku litt ned på gjennomstrømmingen, om fiskene sliter med vannbevegelsen. (Har selv minst 15 ganger gjennomstrømming i timen i mine kar, ingen klager på dette. Ikke engang kulefisken)
Siden utvendige eheimfiltre har dette grenrøret, vil også dette fordele vannmengen bedre i overflata, slik at det ikke blir så voldsomt med vannbevegelse
Håper at noen av spørsmålene dine ble besvart
Om pengeboka sier at du har råd til 2028, ville jeg uten å blunke gått for denne! Større filterkapasitet er alltid en fordel.
I starten bør du nok kjøre både det nye utvendige og det innvendige, og da er det nok greit å sku litt ned på gjennomstrømmingen, om fiskene sliter med vannbevegelsen. (Har selv minst 15 ganger gjennomstrømming i timen i mine kar, ingen klager på dette. Ikke engang kulefisken)
Siden utvendige eheimfiltre har dette grenrøret, vil også dette fordele vannmengen bedre i overflata, slik at det ikke blir så voldsomt med vannbevegelse
Håper at noen av spørsmålene dine ble besvart
Postet 18.03.06 kl 13:13
Postet 18.03.06 kl 15:51