Dimmer til lysrør?

Er det noen der ute som vet om det finnes dimmere til lysrør? Jeg har plassert det nye karet ved sofakroken, og skulle gjerne ha dempet lyset en time eller to på kvelden.
Med vanlige forkoblinger, enten det er de tradisjonelle trafoene, eller elektroniske forkoblinger, kan desverre ikke dimmes

For å kunne dimme lysrør, må man ha forkobling som er beregnet på dimming. Dette koster litt mer enn vanlige, tradisjonelle trafoer, men for mange er det helt klart verdt pengene

Hvilket armatur\ kar er det du har? Noen få produsenter kan leverer dimmbare lys til sine kar (mener bestemt at dette blandt annet gjelder effectline)
Det står SUN-GLO på lysrøret (15W)og det er festet til lokket på karet. Det står "waterhome" bak på plastlokket.
Har du peiling hva det vil koste.
Det enkleste og billigste blir kanskje å sage beina av bordet karet står på, så slipper jeg å få lyset midt i ansiktet
Selve røret har ikke noe å si Det er denne elektronikken som driver hele greia som er "problemet".

Karet ditt er nok produsert av tyske hagen, dem er eksperter på å finne liksomnavn å klistre på varene side

Å bygge om dette armaturet til dimbar forkobling er desverre vanskelig, om jeg ikke husker feil, har dem støpt inne all elektronikk.
Nytt armatur, som er dimbart til dette karet, vil fort komme på 2.000.- Så ideen din om å sage av beina frister sannsyligvis mere enn dette beløpet

Jeg ville nok heller skjermet karet med f.eks ett pledd
Har tittet litt i utenlandske webshops, og der kan du få tak i effectline sine armaturer som er mulig å dimme, til halve prisen av hva en må ut med her til lands. Kanskje ikke så uventet ??

Jeg ville nok heller skjermet karet med f.eks ett pledd

Men frank da, kossn ska eg få sett fesken me et plædd foran, dåkk nord for saltfjelle e no nån raringa
(utfløtta nordlænning)
Tja, hva med å sette opp ett kamera under pleddet, og la bildet vises rett på en Tv? Du kan jo da dempe lysstyrken på Tv-en, slik at det ikke sjenerer

Eneste måte å få det til på, er jo å dimme lyset, og du fremdeles skal nyte synet av fiskene.
Å endre på rørtype vil ha lite for seg, da det røret du har ikke er det som gir hvitest lys (slikt oppfattes gjerne som mere lys enn ett rør med mer gultone).

Jeg ville kanskje tatt med armaturet til en seriøs lampebutikk, å fått dem til å se om de kan åpne armaturet, og fått dem til å regne på hva det vil koste å bygge det om til dimbart utstyr.

Ellers er det bare å sette på nytt armatur som er dimbart, men dette koster som allerede nevnt mer enn det smaker
Tilfeldig bekjentskap
© Elizabeth Sandvær
Reklame for plussmedlemskap