Eheim sirkulasjons pumpe

Hei

Noen som kan fortelle litt om Eheims sirkulasjons pumpe 1250, da jeg skal sette opp en bakgrunn i ny karret skal jeg prøve på et hemmelaget filter bak bakgrunnen for og spare plass tenkte jeg og ha denne pumpen montert utvendig i møblet med bare slangene inn i karret. Så det jeg lurer på om noen som har denne i bruk og kan fortelle om denne lager mye støy, siden jeg skal ha dette i stuen vil jeg ikke ha for mye bråk.
Har ikke denne heime selv, men har vært hos flere som har denne. Noe støy er det fra den, men ikke noe som har plaget meg i alle fall Det er også mulig å lage noe lydissolasjon, i form av en bite issopor som man rett å slett bygger ett lite hus til pumpa av. Enkelt og greit, og meget billig
Jeg har denne, den brukes av 2250 ytterfilter og 2252 innerfilter. Stillegående, men ikke lydløs, kraftig, litt stor og tung, stor impeller,masse dreiemoment, bremses ikke ned så lett av litt tette svamper
Da blir det nok en slik, har fakktisk tenkt tanken på og sette den i et hus av isopor om den broker for mye. Takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap