Jeg er nybegyner i akvarier

Jeg er nybegyner i akvarier jeg har hatt et akvarie før men det sprak det var ferskvann trur dere jeg klarer et saltvanns?
Selvsagt kan du klare et saltvannsakvarium - om du bare setter deg tilstrekkelig inn i det før du begynner.

Anbefaler at du bruker masse tid på å lese om emnet og snakke/ skrive med erfarne saltvannsakvarister. (Undertegnede er ikke en av dem *hehe*) Ikke kast deg ut i det før du vet hva som kreves Det er nok en del kunnskap som må på plass før du er klar for å begynne - men det er jo motiverende for lesing om emnet at du har et klart mål!

Erfaring med ferskvannsakvarium er en fordel (at man lærer seg å ha gode rutiner på akvariestellet osv)
vet du om noen bra bøker/dvder?
vet du om noen bra bøker/dvder? med info etc

:P

jeg har tenkt på et saltvans akvarie på 166L som jeg tenkte og ha på romet mitt men skall pusse opp romet mitt og da gidder jeg ikke kjøpe det før romet er ferdig jeg gidder ikke flytte det :P
En "bibel" for saltvanns akvarister er boken "Reef Secret" det er en bok med utrolig mye bilder og info om de "vanligste" dyrene i saltvann. Står også hva de forskjellge dyrene må for å overleve i et akvarium, og om de er for nybegynnere eller ikke.
Så har du muligheten til å starte tropisk saltvanns akvarium så kjør igang.
Tar mange år å bygge opp et karr, så jo fortere du begynner jo fortere har du et "kuult"korallrev akvarium.
Ser selv på "stor"karret mitt med diskuser, det har jeg nå brukt ca.1 1/2 år på å bygge opp, og det er "bare"halvferdig enda. Så det fine med denne hobbyen er at den bare blir mere og mere fasinerende, jo lengre man holder på.
Så jeg tror du fikser et saltvanns karr, bare du evt. setter deg litt inn i vannkjemi, det er utrolig viktig å opprettholde bra og like vannverdier i saltvanns karret hele tiden(noe som er vanskelig mener jeg på karr under 250 L), men det er fult mulig.
Så er du øye med vann kvalitet, ja da er det ikke noe problem å starte opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap