Da er mitt prosjekt igang

Fikk hjem dette idag. Gleder meg til å få inn noe levende stein, og etterhvert andre levende ting.
Det blir sikkert kjempe fint, syntes lyset var skikkelig fint jeg
Kyrre
Fikk hjem [URLBLOCK1]idag. Gleder meg til å få inn noe levende stein, og etterhvert andre levende ting.



Prosjekt? Skal du lage et plantekar eller? For lyset er godt egnet til det. Stillig lys.
badat
Prosjekt? Skal du lage et plantekar eller? For lyset er godt egnet til det. Stillig lys.


Er jo saltvannskar dette, så da er jo dette spesifisert lys. Eneste jeg lurer på er å bytte et av to blå rør med hvitt, så ser det litt mindre solarium ut i stua

Prosjektet går jo på å se om jeg får til et korallrev med levende stein, koraller og noen fisk og dyr.
Ohh... saltvann. Da trenger du nok de lysrør som du har. Det er sikkert bare 2 lysrør på den. Koral og andre levende vesen i saltvannkar trenger sterkt lys for å vokse. Mye sterkere enn et vanlig ferskvann kar.
badat
Ohh... saltvann. Da trenger du nok de lysrør som du har. Det er sikkert bare 2 lysrør på den. Koral og andre levende vesen i saltvannkar trenger sterkt lys for å vokse. Mye sterkere enn et vanlig ferskvann kar.


Det er 4 rør i lampa. 2 hvite på 14000Kelvin og 2 blå som jeg er usikker på temperaturen på.
de blå tengs også ! de er foresten også dritkule i mørket :P

Tips er å spørre lit rund på Saltvannsforum.no om du ikke alerede er der!
N Fredrik
de blå tengs også ! de er foresten også dritkule i mørket :P Tips er å spørre lit rund på Saltvannsforum.no om du ikke alerede er der!


Var noen her hjemme (også kalt FTK) som mente det ble litt for mye solariumsfølelse med alt det blå lyset. Får se litt om jeg kan få skjermet litt. evt bytte ut det ene.

Har lest 50% av alt som er skrevet på saltvannsforum den siste måneden
Har lest 50% av alt som er skrevet på saltvannsforum den siste måneden

Jeg å :P skalprøve å bygge det meste selv blir spennende nanokar da!
Da er profilen min og blogg-tråden oppdatert også med flere bilder osv.
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Falcone
Reklame for plussmedlemskap