finnes det små blekkspruter for saltvann?

finnes det små blekkspruter for saltvann? hva med ferskvann da?
Det finnes ingen ferskvannsblekksprut. Jeg har heller aldri sett blekksprut i saltvannsakvarium, så jeg antar at de ikke egner seg til dette.
tror blekspruter veldig stor plass ? ville ikke ha hatt det i karet mit medmindre det var syyykkt stort
finnes det ikke noe i saltvann som heter akkar?

jo fant den her!
det hadde jo vært tøft å ha en liten en!
Det finnes arter man kan ha i saltvann. Hvor store de forskjellige blir husker jeg ikke, men det er ikke så lett å holde dem i live i fangenskap.
De trenger GOD plass, de fleste er nattaktive jegere og trenger derfor den rette maten til den rette tiden, og sist men ikke minst; de blekker om de blir skremt eller noe. dette forgifter vannet og de andre levende vesnene, så det er viktig å få byttet litt vann om dette skjer.
Artene er generelt veldig ømfintlige, men om de først finner seg til rette tror jeg det er mulig å ha dem i flere år.
naits
finnes det ikke noe i saltvann som heter akkar? jo fant den [URLBLOCK1] det hadde jo vært tøft å ha en liten en!
Å fange en akkar som passer til ett akvarie tror jeg ikke er en lett sak... De fleste slike blekkspruter som fanges, lever på relativt dypt vann, og det er ikke uvanlig at de er skadet av fangstredskapene når de kommer til overflata.

Husk at selv en liten blekksprut, blir en stor blekksprut...

I tillegg: å gi riktige forhold til en art som lever såpass dypt som akkar normalt gjør, er vanskelig, både med tanke på lys, temperatur, og trykk.
De gangene akkaren kommer opp i vannmassene, er det for å ete.

Jeg tror du kan glemme dette først som sist, og heller peile deg inn på noe som faktisk kan fungere
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap