Nano planer! :D

Har nokk ikke kommet noe lengere en at jeg er så og si ferdig med planene

tenkte jeg skulle gjøre det meste selv og har kommet frem til dette:

Karet skal være 45x45x45cm (ca90L) for å få det "cleanest" mulig så skal jeg bare ha ovverrenningen i selve karet, ekstra sirkulasjonspumper vet jeg ikke om jeg trenger, når det kommer 3000Lh fra sumpen ??

Ovverrenningen skal være på midten bak med to like store hull ned til sumpen. begge rørene ned til sumpen skal kunne ta mer en 3000Lh, siden returpumpen kommer til å være NJ3000 som også skal stå for sirkulasjon!

Som nevnt skal jeg bruke NJ3000 som jeg håper skaper nokksirkulasjon! Tanken var at jeg skulle ha to utløp fra sumpen til karet, et oppe i hjørnet bak og et nede i hjørnet på den andre siden. Håpet er at det da vil bli en god sirkulasjon over hele karet. (Mulig at jeg tar helt feil her så hjelp)

Sumpen er planlagt på 20 liter med boblefelle og skummer, ikke noe mer foreløpig! Høres det greit ut? er jo tross alt en nybynner og bare en nano!

lys tenkte jeg å snekre sammen et amatur av IKEAs liesta T5 8w amatur! Er dette et helt horibelt eller? om ikke hvor mange rør burde jeg ha plass til, og hvilke rør??

Så vet jeg at spørsmålet om hva jeg har lyst til å ha i karet kommer så det tar jeg med en gang. Jeg er ny, så jeg har ikke peiling! Blir vell mykkoraller fisk og kanskje stenkoraller etter hvert Håper det finnes en lysrørmulighet som er lit univærsal som dekker de fleste behov på en ok måte!?

Det var vell det, ble en liten stil dette håper noen orker da!

Hva er galt? er vel det første, og skummer må jeg se litt mer på selv før jeg bestemmer meg! For all del kritiser osv. jo mer som blir rettet opp før bygging jo bedre blir det vell!
Har skrevet en kommentar på det andre forumet.
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Németh
Reklame for plussmedlemskap