Type akvarie, hvor mye har det å si?

Hei, jeg har tidligere hatt ett 220L ferskvannsakvarium, men siklet alt da på et saltvannsakvarium. Har tittet rundt på forumet og på "akvarium skole" sekjsonen, men fant ikke svarene jeg var ute etter.
Jeg lurer på om jeg kan bruke alle slags akvarium til saltvann? Drømmen er et 750L ca. Må dette selges som et saltvanns akvarium? Må det være høyere en bredt? Min mor som driver dyrebutikk mente å ha lest dette men jeg har ikke funnet det skrevet noe sted enda.. håper på svar her. På forhånd takk.
Kan ikke noe om saltvann, men leste i norsk akvarie og hagedam leksikon at du ikke kan bruke rammeakvarium til saltvann/brakkvann pga at rammen ruster i saltvann. Annet en det vet ikke jeg
Som grr sier bør du ikke bruke kar med ramme av metall. Ellers er det det samme som ferskvann.
Ok. Dette var gody nyheter! Da kan jeg kjøpe et mye billigere akvariet gitt! De akvariumene som selges som saltvannsakvariumer er jo mye dyrere en de som ikke gjør det.
Kanskje de er komplette, i så fall er det ikke rart om de er dyrere.
Jeg bruker rammeakvarium til saltvann og det fungerer uten noe problem.
Ramma er jo lakkert, så det ruster jo ikke med mindre du får ripe i lakken, men da ruster det jo med ferskvann også.

Husk bare å tørke av der du eventuelt søler litt
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap