Saltvann, dragefisk noen med erfaring??

Hei jeg trenger sårt noen råd om saltvann(er helt grønn) og jeg har ett famile medlem som ønsker seg ett akvarie med Dragefisk.

a) Hvor stort akvarie trenger jeg?
b) Hvilke pumper (inkl skummer) trenger jeg?
c) Hvor mange dragefisk kan jeg ha i ett akvarie og hvilke artsfrender kan evt gå sammen med den?
d) Hvor kan jeg få kjøpt en?
e) Hva forer jeg med?
f) Noe annet jeg bør vite før jeg "trår" igang?

Takk for alle svar.
Noen med erfaring? Please....
Jeg har hatt dragefisk (saltvann). Tror ikke jeg ville ha anbefalt noe mindre akvarie enn 540L. Disse fiskene vokser ganske fort og vil spise alt den får i kjeften, små fisk sammen med den bør unngåes. Hadde en klovn på 7-8cm, dragefisken som kanskje var 15cm lang spiste den. Så bare halen tyte ut av munnen på den, enda denne klovnen pleide å være i en anemone.

A. 540L eller større (min anbefaling)
B. En Deltec APF600 passer bra. Eller større om du har råd.
C. Har aldri hatt flere enn 1 i et kar, men har lagt merke til at de kan gå flere i 1 kar...
D. Det er vel ikke så mange butikkene i Oslo som driver med saltvann, Jan holt, Akvariemagasinet, TAM, Dyrego...
E. Den dragefisken jeg hadde gikk på pellets og artemia...Hikari Marine A.
Den spiste egentlig alt mulig, så den tar nok flakfor også.
F. Skal du bare ha denne dragefisken? Ikke noe koraller eller noe annet?
Hvis du bare skal ha denne dragefisken, så trenger du ikke å vite så mye mer, salt innhold 1.024-1.026...skal du ha andre ting, så er det en del mere å sette seg inn i...Og ikke slurv med kjøp av skummer, dette er nok en av de viktgiste delene til å lykkes...for ikke å nevne nyttedyr..
Tusen takk. Da lærte jeg litt i dag også:
Og ja, en ting til som er veldig viktig: ikke stikk deg på den, antagelig så vil du hovne opp noe veldig...oppsøk lege med en gang, sjansen for at de ikke veit hva de skal gjøre hos legen er stor da de ikke er vant med sånne typer skader.
Ja jeg har hørt denne skapningen er litt giftig. Better take care:
Sjekk ut www.liveaquaria.com hvis du lurer på fisker til saltvann

De selger dragefisk på Dyrebutikken i Drammen
var og dykket i egypt for noen år siden. og vi skulle på natt dykk, da fikk vi grei beskjed av dykke instruktøren om og holde hendene inntil kroppen hele tiden. ellers kunne det bli - hello lion fish- hello hospital.

jaja greit nok det tenkte vi. dykket no rundt i mørket der og lyste med lysene. og ser plutselig under meg. der svømmer det 2 dragefisker 1 av rimelig stor størrelse. kvapp noe helt sinnsykt. men er noe av det råeste jeg har sett på dykketur.

dragefisken svømte i lysstrålen våre på jakt. så vi kunne nesten styre dem som noen roboter.

er en utrolig flott og prektig fisk. men som sagt fingrene fra fatet ja.
Hehe sikkert stilig opplevelse
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap