Hvor mye salt i saltvann?

Dette skal ikke være i et saltvannsakvarium. Skal kun bruke denne blandingen som gift mot noen pestsnegler. Er nemlig noen planter som er i karantene som har fått med seg pestsnegler. Og disse plantene tåler saltvann i en liten periode.

Så da lurte jeg på sånn ca hvor mange gram bordsalt skal jeg bruke per 10 liter vann for å få ca like mye salinitet som dere vanligvis bruker i saltvannskarene?

Har søkt, men fant ikke noe konkret svar.
4 kilo pr 120 liter (33,3 gram pr liter), men vi bruker IKKE vanlig bordsalt
Hva med å bare få deg en kloreke for en måneds tid?
Høyer'n: Jeg vet det, men så trenger ikke sneglene spor stoffer, men gift... Dermed holder bordsalt for min del. Jeg vet at du bruker/brukte salt med 70 sporstoffer.

Helge: Jeg gidder ikke å ha karantene på plantene i en måned, enklere med salt, ferdig på 5 dager.

Men takk for forholdet salt/vann Høyer'n.
Skal ikke si noe sikkert, men jeg er redd plantene ikke blir så spreke av 5 dager i fullstyrke saltvann.
Det blir kun 2 dager med saltvann, i 3 dager blir det 2 ganger daglig vannbytte for å "trekke ut saltet" fra plantene. Så blir det satt tilbake i 80 liter karet.
Dammed
Det blir kun 2 dager med saltvann, i 3 dager blir det 2 ganger daglig vannbytte for å "trekke ut saltet" fra plantene. Så blir det satt tilbake i 80 liter karet.

Blir nok mindre enn 2 dager, lagde blandingen nå, og den kommer til å stå fram til ca 23:00 i morgen/dag så ca 20 timer.

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap