Karantene-kar

Har nå lest en del rundt omkring at det er veldig mange som skulle ønske de hadde et karantene-kar da uhellet var ute. Folk har da i disse trådene også nevnt at det egentlig er veldig billig å sette opp et komplett karantene-kar i forhold til fremtidige tap grunnet å ikke ha karantene-kar.

Men det de ikke nevner er spesifikke priser, og akkurat hva slags utstyr som er nødvendig i et karantene-kar.

Så derfor spør jeg dere:
Hva slags tank og utstyr trenger man til et oppsett av et karantene-kar?
Pris?

Mvh,
Tom-André
Hvor stort kar man trenger kommer an på størrelsen på fisken man vanligvis kjøper. Hvis man skal ha store fisk i karantene trenger man større kar enn om man kun skal ha guppyer og små stimfisker i karantene.

Man kan enten kjøpe et komplett sett med filter og det hele, men personlig tror jeg nok jeg ville kjøpt alt hver for seg. Kar uten noe tilbehør koster ikke allverden, uten at jeg egentlig kan si noe om norske priser. Så kjøper man ønsket filter.

Grus er ikke nødvendig, men noen planter og huler så fisken føler seg trygg er greie å ha.

Jeg ville hatt fisk i karantene i 4 uker. Vet noen kun anbefaler 2 uker, men jeg har hatt utbrudd av hvitprikk etter 2 uker, så jeg ville ikke puttet nyinnkjøpt fisk i kar med andre fisker etter bare 2 uker.

Sailfish
Har nå lest en del rundt omkring at det er veldig mange som skulle ønske de hadde et karantene-kar da uhellet var ute. Folk har da i disse trådene også nevnt at det egentlig er veldig billig å sette opp et komplett karantene-kar i forhold til fremtidige tap grunnet å ikke ha karantene-kar. Men det de ikke nevner er spesifikke priser, og akkurat hva slags utstyr som er nødvendig i et karantene-kar. Så derfor spør jeg dere: Hva slags tank og utstyr trenger man til et oppsett av et karantene-kar? Pris? Mvh, Tom-André


Siden du har skrevet dette under saltvann, så regner jeg med det er saltvannskarrantene karr du tenker på.
Du trenger et karr, lys, skummer og en varmekolbe.
Da har du et karrantenekarr.
Oops, klikket meg inn fra hovedsiden og la ikke merke til at det var postet under saltvann
Ken Myrseth
[QUOTE=Sailfish]Har nå lest en del rundt omkring at det er veldig mange som skulle ønske de hadde et karantene-kar da uhellet var ute. Folk har da i disse trådene også nevnt at det egentlig er veldig billig å sette opp et komplett karantene-kar i forhold til fremtidige tap grunnet å ikke ha karantene-kar. Men det de ikke nevner er spesifikke priser, og akkurat hva slags utstyr som er nødvendig i et karantene-kar. Så derfor spør jeg dere: Hva slags tank og utstyr trenger man til et oppsett av et karantene-kar? Pris? Mvh, Tom-André


Siden du har skrevet dette under saltvann, så regner jeg med det er saltvannskarrantene karr du tenker på.
Du trenger et karr, lys, skummer og en varmekolbe.
Da har du et karrantenekarr.

Jepp, dette er til et tropisk saltvann korallrev helglassakvarie på 325 L + sump (160 L) Hvor stort i liter bør karantenekaret være til fisker som klovnefisk, forskjellige kirurger og kanskje en type tang?
Mvjnz
Oops, klikket meg inn fra hovedsiden og la ikke merke til at det var postet under saltvann:)

Hehe, går bra. Er en annen som har gjort samme feil som deg på NA
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap