Clown fiskehotell

Er muligens i ferd med å kjøpe et Clown fiskehotell. Tror det er på ca 60 liter.
Har aldri hatt et Saltvannsakvarie før, men guttungen har mast i to år om Nemo og har muligens tenkt å få drømmen hans i oppfyllelse.
Det jeg lurer på er hva kan man ha i et så lite akvarium og hvordan er fremgangsmåten.
Nemo (klovnefisk) blir litt stor for 60 liter.

-Tim
Kan ikke Klovnefisk gå i en 60 liter? Hvorfor heter da akvariet Clown fiskehotell
Inaktiv bruker
jo et par burde vel gå bra ?? men nå jeg ikke noe peiling på saltvann
Trenger ikke mer en et par. Er helt grønn når det gjelder saltvann. Vil gjerne at karret skal være pent. Åssen sand, stein dyr/fisk.
Inaktiv bruker
Navnet kan lett lure, bare tenk på "gullfiskbolle". :p Googlet det og fant svaret på denne linken: http://www.saltvannsakvariet.no/amphiprion_ocellaris.htm
Som du ser står det at de krever ca.110 liter dermed blir akvariet du snakker om for lite. Personlig kan jeg ikke noe om saltvann så det er kun ut fra denne linken jeg svarer.
Ok! da tror jeg at jeg dropper saltvann foreløpig. Får se om det dukker opp et litt større kar senere.
Skywalker
Kan ikke Klovnefisk gå i en 60 liter? Hvorfor heter da akvariet Clown fiskehotell

Hotel. Altså midlertidig går fint. Når de er små går det bra, men 60l blir for lite til voksne individer.

-Tim
Hva er det man kan ha i et 60 l saltvanns akvarium? Synd det skal være så sinnsyke priser på saltvann. Kunne godt tenkt meg en 200 liter.
Skywalker
Hva er det man kan ha i et 60 l saltvanns akvarium? Synd det skal være så sinnsyke priser på saltvann. Kunne godt tenkt meg en 200 liter.

TAM har tilbud på 130 liter saltvannspakke. Sånn Red Sea Max pakke.

Reker er flotte i mindre akvarier. De holder seg stort sett i ro uansett. Ellers finnes det mye fine småfisk. Du får søke litt rundt å se om du finner noe du liker. Jeg anntar at det er et revoppsett du har lyst på.

-Tim
tilbud. Hva vil det si. Har aldri blitt helt klok på disse Saltvannsprisene.
ja er et reveakvarie jeg kunne tenkt meg.
Saltvann
altså saltvann er noe jeg skal engang ha,. men prisene på"tilbudene" er noe høye.. ser feks her oppe, opererer de med 110/130 liter Red Sea Max pakke fra kr 8500 og opp mot 25000 kr for de største.
da får man akvariet og tilbehør.
levende stein og fisk kommer i tillegg..

vet også de selger langt rimligere saltvanns reke kar, sånne guppyhotell lignede for rundt 3500 kr.
men de begrenser veldig hva man kan ha i akvariet..
dessuten er prisene på fisken langt høyere en for vanlig ferskvanns fisk, untaget er vel discus som er omtrent i samme prisklasse.
Hva slags Clown hotel er det snakk om?

Link please
Clownhotel
her er dette akavriet diskutert på saltvannsforum

Sjekk her da!!
Det ser jo ut som et helt greit produkt:
Skum gjennom hele tråden Legg merke til de siste bildene.

At en eller annen fiskebase skriver 110 liter er ikke det samme som at 60 liter ikke kan funke. L25 har blitt drettet i en 60 liter i Japan. Det var ikke flaks. Fyren visste godt hva han gjorde
filathor
her er dette akavriet diskutert på saltvannsforum [URLBLOCK1]

her er link til bilder[External Image]
Bare for å dekke ryggen min må jeg si at jeg heller ville holdt fiskene i en 200 liter
Saltvann er vel ganske likt ferskvannakvariet.

Det er fult mulig å komme ganske rimelig unna med et saltvannsakvarie, hvis du ikke skal ha de vanskeligste fiskene, korallene osv.

Det du trenger er et akvarium, enten helglass eller saltvanns bestandig rammekar.

Du klarer deg fint med T8 eller T5 lys, noen sirkulasjonspumper og en skummer. Levende stein er et must, ca 10 % av akvarievolumet (100 l - 10 kg stein)

Saltvann kan de fleste av oss hente i fjæra, såfremt det er noenlunde reint vann der.

Fisk behøver ikke å være dyrt, fra 80 kr stk og oppover.

Men, på den andre siden skal du ha et revakvarie på noen hundre liter blir det fort dyrt, og det er utrolig mye kjekke dupeditter du"bare må ha", selv om du klarer deg het fint uten.

Tipset er selvfølgelig å kjøpe tingene brukt.
filathor
her er dette akavriet diskutert på saltvannsforum [URLBLOCK1]

Ble imponert av hva han hadde fått til med dette karet.
Kan få tak i et Sånt kar brukt. Kjenner en som har prøvd seg. Uten erfaring med Hverken ferskvann eller saltvanns erfaring. Han hadde hatt store problemer med algevekst og har gitt opp hele greia. Når jeg så disse bildene så ble lysten til å prøve seg større.
Red Sea Max 130 liter selges for 7k på TAM her i trondheim.

Ellers enig med Vollstad at det ikke behøver å være dyrt, men det blir fort det likevel

Største innvesteringen er levende stein og anemoner.

-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap