Red sea max 250

Hei

Lurer på om det er noen som har noen erfaringer å dele ang. Red Sea Max 250.
Har lest at 130 utgaven av denne har hatt litt problemer med støy fra skummer og vifter. Og at mange har oppgradert disse. Lurer derfor på om det er samme problem med 250`n eller har de lært litt av "barnesykdommene" fra 130`n.

Og om det er andre erfaringer/tips ang. RSM250 så tas disse imot med takk

Mvh

Roger
Red sea max 250 er større, men etter det jeg har hørt har denne modellen noen av de samme problemene som lillebroren har. Litt for lite sirkulasjon, skummer osv.

Det er selvfølgelig kjekt å kunne kjøpe en ferdig pakke, men tror at du får et bedre oppsett av å sette sammen noe selv. Og ikke minst hvis du da kjøper noen av utstyret brukt, kan du gjøre mange ting bedre enn de løsningene som er brukt i Red sea max 250 til en kanskje rimeligere penge.
Rsm250
Takker for svar.
Ja, jeg er klar over at 250`n er større, leste en tråd på en utenlandsk nettside at 250`n skulle være litt utbedret i forhold til lillebroren 130.
Har også lest at det noen som synes det fungerer kjempebra, og at de har kjørt det uten problemer siden det kom på markedet, mens noen klager over støy, lite sirkulasjon osv.
Vil vel alltid være noen som ikke er fornøyd, og de som sliter med lite sirkulasjon har vel kanskje proppet det litt for fult....?

Men utseende messig er det jo flott å se på, spesielt når det skal stå i en stue er det jo greit at det ser bra ut. Og personlig liker jeg at alt er innebygd.
Ser jo at ved å kjøpe ting brukt, og bygge opp et kar selv vil sikkert bli noe billigere.

Er det andre som har meninger/erfaringer så fyr løs
Har ikke erfaring med det karret, men er saltvanns akvarist og medlem på saltvannsforumet og karret er/har vært diskutert der,, og noen medlemer har kjøpt det.
Ser ut til at det meste av teknisk utstyr blir byttet ut, og at det har mye av de samme "feilene"som lillebroren, så hadde jeg vært deg så hadde jeg godt for et annet system.
Bruker selv percula oppsettet, der trengs det kun mer sirkulasjon så er oppsettet bra.
Jeg har oppgradert sirkulasjonen og lampen med 2x24 watt T5 og systemet er stue vennlig, dvs lager lite lyd.
Skummeren fungerer utmerked når man lærer seg hvordan systemet skal stilles.
Og etter min mening så er møbelkarret meget pent og passer i alle hjem.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap