Noen med erfaringer med red sea max 130d?
Lurte egentlig bare på om noen av de litt mer erfarne saltvanns akvaristene har noe forhold til dette ferdig produktet eller vet om tilsvarende produkter som er like gode eller bedre ? ( feks boyu sine produkter ). Noen anbefalinger ?
Tenker litt på dette med støy nivå og har hørt at red sea max 130 ( uten D ) bråker noe innigranskauen mye.
Takker for alle svar
MVH Ojan Andersen
Tenker litt på dette med støy nivå og har hørt at red sea max 130 ( uten D ) bråker noe innigranskauen mye.
Takker for alle svar
MVH Ojan Andersen
Postet 09.03.10 kl 08:17
Postet 09.03.10 kl 12:57
Hva andre alternativer er det på markedet da ?
Er det andre bedre alternativer til red sea sine produkter ? som ikke koster skjorta?
Postet 09.03.10 kl 13:11
Har lest om flere som har vært fornøyde med Aqua Medic Chromis (ca. 160 l) og Aqua Medic Percula 90 (ca 270 l). Men prisene varierer ekstremt fra butikk til butikk, så sjekk rundt.
De jeg har lest om ang. RedSea Max akvariene har ofte byttet ut en del av utstyret, slik at de ikke nødvendigvis blir så billige allikevel.
Selv gikk jeg for "sett sammen alt selv" utgaven
De jeg har lest om ang. RedSea Max akvariene har ofte byttet ut en del av utstyret, slik at de ikke nødvendigvis blir så billige allikevel.
Selv gikk jeg for "sett sammen alt selv" utgaven
Postet 09.03.10 kl 20:42
Postet 09.03.10 kl 20:49
Hmm fant kanskje ett brukenes kar til den oki pris
http://korallen.mystore.no/ds_product_info.php?products_id=1486. Noen som har noe erfaringer med dette ?
Jeg har desverre ingen kar jeg har tenkt til og gjøre om til saltvann for øyeblikket så det blir nok lite med gjør det selv for meg med det første. Vil egentlig bare ha ett lite saltvanns kar med ett par klovner og noe koraller i. I første omgang er det uaktuelt og gjøre 280L til saltvann
Jeg har desverre ingen kar jeg har tenkt til og gjøre om til saltvann for øyeblikket så det blir nok lite med gjør det selv for meg med det første. Vil egentlig bare ha ett lite saltvanns kar med ett par klovner og noe koraller i. I første omgang er det uaktuelt og gjøre 280L til saltvann
Postet 09.03.10 kl 22:59
Aqua medic sine karr er en mye bedre innvestering en red see max mener jeg ihvertfall.
Du får fint brukte saltvannskarr f.eks percula 90 til mellom 4-8 tusen, følg med på saltvanns forum.
Solgte selv nettopp et komplett oppgradert percula 90 karr med levende stein og andre dyr for 12 tusen, men et slikt karr uten noe levende får du mye rimligere.
Omtrent alle som kjøper reed see max bytter ut omtrent alt av utstyret, da er ikke det billig lengre, så gå for et annet merke..
Du får fint brukte saltvannskarr f.eks percula 90 til mellom 4-8 tusen, følg med på saltvanns forum.
Solgte selv nettopp et komplett oppgradert percula 90 karr med levende stein og andre dyr for 12 tusen, men et slikt karr uten noe levende får du mye rimligere.
Omtrent alle som kjøper reed see max bytter ut omtrent alt av utstyret, da er ikke det billig lengre, så gå for et annet merke..
Postet 10.03.10 kl 08:23
Hmm
vurderer http://korallen.mystore.no/index.php?cPath=136_172_285 dette eller kanskje clown hotell må prøve og bestemme meg litt for hva størrelse jeg faktisk ønsker. Er de økonomiske rammene i bilde her og :P
Postet 11.03.10 kl 23:35
Anarticared sea max 130 bråker ja, vis du bytter ut skummer og vifter så får du et stille akvarium, men eg vett ikke om 130d.
Hei
Jeg er helt ny på saltvann, og kjøpte en brukt Red Sea 130 ifra en butikk her i Oslo. Men det bråker virkelig, har den på rommet til barna og hører til og med vibrasjonene i stuen under og da gikk kun en sirkulasjons-pumpe, skimmeren var skrudd av.
Jeg får ta ut sirkulasjonspumpene i morgen, om det er noe som viberer der..
Men har du noen tips om hvilken skimmeren modell som det bør byttes til? Er det noe jeg kan gjøre med sirk. pumpene også? (Jeg så at Tunze Nano DOC Protein Skimmer 9002 var anbefalt på marinedepot.com)
Postet 16.09.12 kl 21:01