Pris på diverse saltvanns fisker

Hei!

Lurer litt på hvor mye desse fiskene ca. koster:

Klovnefisk
blå kirug/ Paracanthurus hepatus
Acanthurus leucosternon/ Powder Blue tang
Lactoria cornuta
Pterosynchiropus splendidus/ mandarinfisk

Lurer og på hva levennde stein koster!

Hvor får jeg kjøpt slike dyr/stein i rogaland?

Nettsider?
korallen.no god service og mye utvalg. kan sende express over natten med heatpack om du trenger levendestein osv.. trykk webshop for og komme til utstyret, ellers bare kontakter du han på mail/tlf om du trenger koraller/levendestein..

ellers kom eg over denne siden igår reefshop.no som også ser ut til og vere ein bra nettshop

fiskepriser husker eg ikke

Skjønner at det av og til dukker opp spørsmål om priser på fisk osv. Det finnes ikke en fast pris for en type fisk. Derimot er det slik at alt etter om fisken er tilgjengelig, kvalitet og størrelse er dette med på å sette prisen på fisken fra eksportør / grossister. Så er det selvfølgelig avhenging av fraktkostnader og hvilken kalkyle den enkelt butikk/salgsted bruker.

Dette betyr at du i Norge i dag kan få tak i

Klovnefisk avhengig av hva du skal ha men her finner du mange fra 95 kr og oppover, typisk pris er vel rundt 300 - 500 kr.
Paracanthurus hepatus fra 400 kr og oppover, typisk pris ca 500 - 1000 kr
Acanthurus leucosternon fra 550 kr og oppover, typisk pris ca 800 - 1400 kr
Lactoria cornuta fra 300 kr og oppover, typisk pris ca 500 - 1000 kr
Pterosynchiropus splendidus fra 185 kr og oppover, typisk pris ca 500 kr.

Levende stein får du fra 85 kr og opp. Typiske priser er vel mellom 100 til 250 kr kg.

Priser finner du f eks på reefexpress, korallen, Aquamanias og Jan Holt Akvarium

Har dessverre ikke oversikt over hva som finnes av saltvannsbutikker i Rogaland, men det går jo å ringe rundt å høre hva som kan skaffes.
Har selv bestilt fra Korallen mange ganger og veldig fornøyd med service og sending.
Nå har jeg en bestilling inne hos reefexpress for første gang og er veldig spent på kvaliteten på fiskene . Fant endel fisker til greie priser
Da er det dukket opp en ny forretning som du kanskje kan bruke, Saltvann AS som ligger på Østervåg 47, 4006 Stavanger Tlf: 92042144
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap